Bestämde mig för att byta ut en del gamla nexa med kodvred till nya modeller. Inhandlade ett pkt PE-3 och ett EYCR-2 med kontrollen EYCT-705 som ska styra allt. Dessutom inhandlades en EYCR-201 med dimmerfunktion. Installerade mottagarna en och en och programmerade de med fjärrisen. Problemet är att flera ljuspunkter tänds samtidigt, oavsett att jag bytt till resp 1,2,3 osv.
Är det möjligtvis PE-3 som är problemet? Eller mitt sätt att programmera (har tagit ut och gjort om flera gånger).
 
Kollade deras produktblad på sändaren och där fanns inte PE-3 med som kompatibel. Ändå påstod handlarn att så var fallet, "allt i hyllan är kompatibelt" hos Clas i baljan!
 
Nu har jag inte använt de mottagarna och sändarna som du har, men mina kan lära sig flera koder.
PBR-2300 har t.ex tre minnesplatser. Du har kanske lyckats att spara flera koder på en o samma mottagare?
 
Nollställ alla koder och gör om programmeringan. Hade själv samma problem utan att ha en aning om hur det kunde bli så men radering av alla koder och omkodning löste problemet.
 
mlkjhr skrev:
Nollställ alla koder och gör om programmeringan. Hade själv samma problem utan att ha en aning om hur det kunde bli så men radering av alla koder och omkodning löste problemet.
Så tänkte jag men vet inte hur jag nollar de igen? Måste nog börja lära mig läsa manualer igen 😊
 
Sådärja! Omkodning gjorde susen, nu är nio punkter inkopplade. Har inte provat några extrafinesser utan bara av/på men har nu beställt en Nexa Gateway som ska styras via mobilen, ja ni fattar, det är ju en hel del här som håller på med olika varianter av "bekvämlyse" 😊
 
En fråga, hur dokumenterar ni fjärren/mottagarna? ImageUploadedByByggahus.se1388263522.781668.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det gäller ju att uppnå någon slags WAF-faktor eller hur 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.