X___
 
Svar x
Skulle passa perfekt i sommarstugan där Svärföräldrarna som är "Cumputer illiterates" bor mest. Fast å andra sidan kunde barnen som är "digital natives" programmera nya önskemål under loven. Själv skulle jag utvärdera och övervaka och överväga utbyggnad hemma..
 
Svar: X, den har en extern antenn.

Motivering: Jag och min familj håller precis på att projektera vårt första hus och vore det då inte underbart att få integrera detta intelligenta Home Center System redan från början i vårt framtida hem. Den skulle inte bara underlätta enormt i det redan hektiska familjelivet med alla dess finesser utan även vara en familjemedlem som vakar över hus och hem med dess övervaknings- och säkerhetsfunktioner när ingen är hemma. Dessutom skulle dess energiövervakande funktioner komma väl till användning då vi från kommunen har krav på att bygga ett lågenergihus och hålla en minimal energiförbrukning, en satsning för framtiden för miljön!

God Jul och Gott Nytt År!:)
 
Redigerat:
Svar X, extern antenn.
Jag vill automatisera hemmet lite grand.
 
Mitt första inlägg =)

Svar: X - Den har en extern antenn

Motivering:
Tänk om man i hemmet kunde styra
Slippa yra runt som en myra
Men med denna lilla apparat
slipper jag framstå som lat
Så jag istället kan sitta och må
Med en Fibaro Home Center 2
 
Svaret på frågan är X

Jag bor i ett klassiskt 70-talshus som är OTROLIGT O-automatiserat och det vore praktiskt att få lite styrs-el på det. Jag har dock tillgång till det häringa In-tör-nätt vilket jag har förstått är nytt och modernt. Det skulle därför kul att se om det går att koppla ihop hus med det där nätet. Kanske en Fibaro Home Center 2 är svaret?
 
Svar: X En extern antenn

Idag har jag ett IHC-system för att styra belysningen och annat med, men eftersom det är lite låst och begränsat så vore det ju alldeles utmärkt att få testa på ett annat system för att eventuellt på sikt byta ut det nuvarande.
 
Svar: X - den har en antenn.
Motivering: Efter att ha provat en annan tillverkare för fjärrstyrning av lampor, som inte har tvåvägskommunikation, så skulle det vara otroligt skönt att som 3-barns familjefar slippa allt krångel med lampor som inte tänds/släcks när de ska och att inte behöva spendera flera hundra timmar på att konfigurera och krångla med enheter som inte svarar eller som inte gör som det är tänkt. Är övertygad om att M.nu i och med Home Center 2 har en produkt som hjälper familjer att bli mer miljömedvetna samtidigt som det ger en smidig och fungerande installation. Tack på förhand!
 
Svar: X

Långt ner på prio-listan i renoveringsbudgeten ligger alla roliga elprylar som jag så gärna vill ha... Hjälp mig att få något roligare än en handdukstork... snälla...
 
D09
Förmodar att chansen är ganska liten att ni alla kommer att lägga ner era vassa argument och låta mig vinna...

Bara för att vara snälla ?

Bara denna gången.. =D
 
Svar: X En antenn.

Den 7/1 2013 sätter grävaren marken i backen för att bygga vårt drömhus.
Den 18/6 2013 ska vi flytta in i vårt nya hus!

Många tankar och funderingar har gått kring styrning och övervakning av det nya huset.
Tanken var att jag skulle använda TellStick.
Men efter att jag läst om Fibaro Home Center har jag helt ändrat mig!
 
Svaret är X, en extra anten

Med en sambo som inte är det minsta teknikintresserad så är det svårt att med ord beskriva alla fördelar detta system skulle göra för att förenkla vår vardag, även för henne.
Och vad passar då bättre än att vinna Fibaro och visa det på plats hemma hos oss, för att hon ska få se och upplev alla dess fördelar "live", å jag kan säga: Vad var det jag sa!
 
Svar: x.
Vi flyttade in i vår nybyggda villa den 16:de december. Och hemautomation är lite av en dröm som jag har haft länge, men som troligen inte kommer att gå i uppfyllelse. (även om jag lite i smyg har förberett med lite djupare eldosor med plats för puckar för att styra belysning lite här och där, bara utifall att ;-)
Snälla låt mig vinna en!
 
Svar: X

Är det inte dags att jag dissekerar denna box? Och skriver lite om resultaten här.
 
Svar: X

Åhh! Tänk om jag skulle kunna styra hemmet istället för att hemmet styr mig! Inget mera tjatande på familjen att släcka lampor, tv:n osv -you name it! Jag skulle kunna hjälpa dem (och mig) till en mycket enklare tillvaro - med Fibaro!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.