Är det någon som har erfarenhet av Jula's Kors-/linje-/fempunktslaser?

http://www.jula.se/kors-linje-fempunktslaser-160210

Självnivellerande allroundlaser med vågrät samt lodrät laserlinje och fem laserpunkter. Laserlinjerna/-punkterna kan användas individuellt eller kombineras och den gummerade ytan gör lasern stötsäker och lättare att hantera. Både 1/4"- och 5/8"-gänga finns att tillgå. Väggfäste och måltavla för röd laser ingår. Laserklass 2 med 635 nm-diod. Drivs av 3 st. AA-batterier (ingår). Driftstid: 7 h. Noggrannhet: vågrät och lodrät linje 0,3 mm/m, uppåtgående punkt 0,4 mm/m, nedåtgående punkt 0,6 mm/m, vågräta punkter 0,4 mm/m. Självnivelleringsintervall: 4°±1°. Räckvidd: punkter 30 m, linjer 10 m (25 m med mottagare).
Magkänslan säger "nej" till MEEC (okey, köpte en 230mm vinkelslip för att kapa stenplattor men det var ju mer i syftet bruka - släng) men samtidigt så känns det spontant som den duger för sällan-användande med sina 1600:- och då är det ju lite svårt att motivera ett mer "rätt" köp som blå Bosch, CST Berger, DeWalt,,,
 
Redigerat:
Fanns ju någon grön bosch på clas ohlsson för 1000 som många rekommenderade. Kanske färre funktioner?
 
Känns som stöd för mottagare (så den fungerar utomhis) och projicering av den lodräta linjen även i tak är ett minimikrav. Är dock inte helt övertygad om att denna kommer vara "tillräckligt bra"...
 
Säljs ibland Dewalt dw087 och dw088 på tradera, köpte själv min 88:a där för 1300, ny i kartong ! Rekommenderas varmt !
 
Om du vill köpa nytt, kolla på leicas lino serie som många här är nöjda med. 1500-2000 kr.
 
Har varit runt och klämt lite på olika modeller och nog verkar de flesta vara stöpta i ungefär samma form... Kan fortfarande inte riktigt smälta att det inte verkar finnas något direkt fel på MEEC lasern, på pappret är den lika bra som t.ex LEICA LINO L25P (korslaser + fempunkt) eller BOSCH GCL25 men priset är mindre än hälften... Något fel måste det vara på MEEC:en, stör mig bara att jag inte ser det :)

Fattar inte riktigt när man har nytta av fem-punkt delen - någon som kan klargöra detta?

Nöjer man sig med två linjer verkar det ju ganska jämnt skägg mellan DW088, CST BERGER, LEICA LINO L2, LASERLINER 2PRO, BOSCH GL2-50 eller läser jag fel?
 
Gll3x som jag tipsade om har 3 linjer. Korset + en linje 90° från lasern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.