Är inne på att köpa en zipabox alt vänta in fibaros lite när den nu kommer
Verkar lite oroväckande med att zipabox har skrivit att de kan tänkas ta betalt för en del tjänster, Kanske medför att zipabox inte är så billigt i längden
 
Zipato har ett fantastiskt forum måste jag säga.
http://community.zipato.com/responses

Ställer man en fråga så får man svar väldigt snabbt.
Svaret kan komma dels från utvecklarna eller andra användare.
Jag känner mig väldigt trygg i mitt val av box.
Det verkar gå att göra det mesta med en Zipabox utan att man behöver vara med i någon betaltjänst.
 
Hej!
Har precis hämtat ut min Zipabox. Beställde med 433mhz men bara fått en box? I Zipaboxen följde det med 2st antenner är det möjligt att 433mhz är inbyggt?
Henrik
 
angelikaj skrev:
Verkar lite oroväckande med att zipabox har skrivit att de kan tänkas ta betalt för en del tjänster, Kanske medför att zipabox inte är så billigt i längden
Vad har du läst det här egentligen? Och vem har då skrivit det?

Den enda tjänst som jag hört att man kan tänkas ta betalt för är SMS-avisering, och det ter sig ju fullt naturligt. Jag skulle vilja se den konkurrent som gör det gratis..
 
Power, min 433-modul är inte inbyggt.
Den sticker jag in från sidan på Zipaboxen.
Har du plats för 2 st. antenner på boxen?
 
Hej Davve!
Jag har plats för 2st antenner på boxen. Håller på att uppgradera boxen men första gången verkade systemet hänga sig prövar igen just nu..
 
Klarar zipaboxen alla Nexa wallplugg?
 
power650 skrev:
Klarar zipaboxen alla Nexa wallplugg?
Nu funkade uppgraderingen:), fick även in Nexa [FONT=arial, sans-serif]PER-1500 pluggen i systemet.

[/FONT]
 
power650 skrev:
Hej Davve!
Jag har plats för 2st antenner på boxen. Håller på att uppgradera boxen men första gången verkade systemet hänga sig prövar igen just nu..
Eftersom jag fick in en Nexa plugg att fungera har jag 433mhz inbyggt i min Zipabox..
 
power650 skrev:
Eftersom jag fick in en Nexa plugg att fungera har jag 433mhz inbyggt i min Zipabox..
Har du möjlighet att fota din box? Var har du köpt den?
 
Köpte den genom www.smart-telematik.se.

Här en bild på de 2st antennerna.

Zipabox .jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mycket intressant. Ni andra som har Zipaboxen ser era annorlunda ut? Läser man på Zipatos hemsida nämns ingenting om 433MHz och det finns ingen 433MHz-modul på deras hemsida om man tittar under Devices där alla andra moduler finns.

Kan det ha kommit en ny version?
 
Redigerat:
Jag fick mitt skymningsrelä "Nexa lbst-604" att funka genom att lära in den som dörr/fönster sensor. Vad för signaler skickar rökdeckarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.