Oj, det första drömhuset i gult...är det ett drömhus? Kanske om man har 6-7 ungar som behöver rum :)
Nää..mitt drömhus är enkelt, inga vrår, inga vinklar. Lättunderhållet. Lagom stort..dvs 120-150 kvm. Välisolerat med miljövänlig el, kanske solpaneler på hela taket. Stor storstuga med långa köksbänkar för bakning och matlagning. En fin kamin i storstugan med plats för alla att sitta/ligga runt. Insynsskyddad tomt med myycket blommor.
 
Drömhuset är det som ligger vid havet, nära centrum, på landet, lite avskilt, med jättetrevliga grannar som aldrig stör. Det är stort och rymligt, men självstädande förstås. Kräver minimalt med tråkigt underhåll så att man kan ägna sin tid åt allt det roliga göromålen på huset, i sin egen takt. Trädgården likaså, lummigt grön där man alltid har en plats där antingen solen värmer eller där skuggan svalkar. Fråga mig inte varför gräset ej behöver klippas, snö skottas eller varför det inte finns något ogräs, kanske något elektroniskt vad vet jag?
 
  • Gilla
Saltis och 1 till
  • Laddar…
I
En absolut dröm.:D
 
En liten fråga bara, varför har vi inte samma "krav" på våra hus som våra bilar. tänk så fint med, ac i alla rum, elhissar, automatstart, avbländande lampor osv
 
JoakimBjorklund skrev:
En liten fråga bara, varför har vi inte samma "krav" på våra hus som våra bilar. tänk så fint med, ac i alla rum, elhissar, automatstart, avbländande lampor osv
Varför bosätter du dig inte i en husbil ;)
 
S
Jobbigt att dränera om den där borgen. :)
 
JoakimBjorklund skrev:
En liten fråga bara, varför har vi inte samma "krav" på våra hus som våra bilar. tänk så fint med, ac i alla rum, elhissar, automatstart, avbländande lampor osv
Visst va bra om huset tappade 90% av värdet på 10 år och var dags å riva efter 15 ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.