S
det är nästan lika mycket arbete att flytta en platta som att gjuta nytt
 
Använd plattan till att bygga ett glasat uterum/vinterträdgård och bygg en ny platta till garaget.
 
  • Gilla
cecar33 och 1 till
  • Laddar…
nej det var ju grovt räknat, tänkte att det kanske blir ett snitt på ca 20cm, med kantbalkar
vad orkar en hjullastare med då? om man tar 2st och lyfter i varsin ände men det är kanske för tungt...

men det största problemet är nog att få den i våg på ny stället
 
Ja, det där med att flytta den begriper jag mig inte på. En platta blir ju inte platt undertill. För att få den i våg får ni undergjuta den på nya stället. Nä, det där tror jag inte på.
 
Billigast, enklast. Gjut till det som fattas i framkant. Bygg ett växthus/inglasat uterum på den bakre delen. Ger lä och lagom med skugga. (y)
 
  • Gilla
MRK
  • Laddar…
S
cem77 skrev:
Billigast, enklast. Gjut till det som fattas i framkant. Bygg ett växthus/inglasat uterum på den bakre delen. Ger lä och lagom med skugga. (y)
läste du allt? ;) blir ju åtta meter på gjutning :D
 
Nu känns det äntligen som att vi placerat garaget rätt ändå :) Garaget har kommit upp och det känns inte alls störande att se det så nära fönstren som både vi och många runt oss påpekade, blev en fin utsikt istället :)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
S
Sandra_8201 skrev:
Nu känns det äntligen som att vi placerat garaget rätt ändå :) Garaget har kommit upp och det känns inte alls störande att se det så nära fönstren som både vi och många runt oss påpekade, blev en fin utsikt istället :)
men hur blev det då? flyttade ni hela plattan eller nygjuten?
 
Vi valde att ha kvar plattan där vi hade den från början :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.