God afton alla byggare


jag har tänkt att ta in snickare för att riva en bärande vägg, oc montera en limträbalk.

Sen är min tanke att jag ska bygga egna skjutdörrar, men är liten klyven tlll vad man ska ha för matrial, läste på GDS att dom använde 19mm MDF, känns som det kan bli tungt att skuva dessa?

sen var kan man köpa sån beslag och skena till det. behöver man ha skena på golvet ochså?


sen vet jag inte hur jag ska göra, om man ska bygga egna garderober eller köpa färdiga å sedan modifiera dom så dom passar. ikea borde väl sälja såda, hitta dock inte något pris på dom.
 
inte någon här inne som har gjort skjutdörrar hemma?
 
Skena och beslag kan man köpa på jula. Sett en del som använder mdf andra spånskiva.
 
puda skrev:
Skena och beslag kan man köpa på jula. Sett en del som använder mdf andra spånskiva.


Känns som det värde bli tungt att dra 19mm mdf? Då dörrarna blir ganska så stora. Alt är ju att man gör smalare dörrar, å lägger till en x dörr.

Hmm garderober har jag hittat nu, blir att köpa dessa på vedum kök. Då ikea, å liknades var så satans dyra
 
berne88 skrev:
Känns som det värde bli tungt att dra 19mm mdf? Då dörrarna blir ganska så stora. Alt är ju att man gör smalare dörrar, å lägger till en x dörr.

Hmm garderober har jag hittat nu, blir att köpa dessa på vedum kök. Då ikea, å liknades var så satans dyra
Det dras på hjul, men en skiva 120x240 väger ca 40kg i mdf 19mm.
Prova att söka på bh efter byggtrådar, sett andra som byggt.
 
Ta även en titt på skånska byggvaror.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.