Asså, hur många gånger har jag inte stått framför ett gammal missionshus som varit till salu och drömt! Varje gång har jag backat och tänkt: den där stora salen...hur bor man i den liksom...näääh, blir nog kalt, kallt och omysigt.
Kul att se att ni har köpt ett dito hus.
När allt är klart bara måste du lägga ut bilder så att vi får se resultatet.

Bara en tanke när jag fick klart för mig vilket typ av hus det är...är ett übermodernt kök i en (före detta?) andlig miljö verkligen rätt tänkt? Blir det inte en gigantiskt krock mellan två stilar.
Eller är det här bara mina fördomar?
I en gammal församlingssal ser man ofta pärlspont på väggarna, härliga golvplank och stora romantiska fönster.
Vedums Annicka är liksom...ja, motsatsen.
 
Vi har kikat på huset under två år innan det blev till salu så vi hade redan bestämt oss att vi skulle ha det ;D
Men visst är det ett vågspel om åt vilket håll man skall gå, både jag och min sambo är väldigt intresserade av inredning och åt det mer "rena" hållet, men samtidigt så vill man ha den romantiska lantliga känslan också.

Men vi jobbar på att det inte skall krocka utan mer fogas samman.
 
Jag tror att den übermoderna stilen på köket kan passa bra i det där stora rummet. Fattade inte heller hur det såg ut från början. Är också jättenyfiken på vad ni gör av alltihop!

Med den typen av rum så får ni nog känna in det och göra er en helt personlig stil, där ni helt säkert kan blanda gammalt och nytt. Har ni förresten tänkt på hur alla de andra funktionerna i rummet kommer att placeras och se ut ungefär? Det kommer ju antagligen också mycket påverka hur köket känns och fungerar när allt är ett enda stort rum.

/pinebar
 
Jag läste ett reportage om en snubbe som hade köpt ett missionshus och inrett köket i salen. Han hade löst det så att köket stod precis som erat kök.
Men han hade byggt ett loft (ett snyggt sådant!) ovanför köket så att köket hade ett lägre tak än övriga salen. På loftet stod en låg säng och inte mycket mer än så. Möjligen en citron i fönstret! ;)
Köket var snyggt och stilrent. Men hade rätt sjysst mysfaktor med taket och den stora salen fick ett rum i rummet.

Märkligt vad häftiga hus det finns i Borrby. Har jag noterat på hemnet.se vid ett flertal tillfällen. Bara att gratulera!

 
Tror det där kan bli riktigt läckert.
Måste bara återigen få påpeka det där med micro, om det är så att ni kommer att ha småbarn så är det inte så spännande att värma välling på spisen flera gånger per dag, då är micro en skänk från ovan.
Har ni inte eller ska inte ha barn (eller redan har haft) så behöver ni inte ta åt er av tipset.
 
Mycket läckert kök, måste jag säga. Men tyvärr ser det mer ut som ett utställningskök än ett kök att jobba i.

Tänk verkligen igenom vad ni ska förvara i skåpen, hur ni jobbar i köket etc. Var ska ni förvara porslinet t.ex? Var ska torrvarorna förvaras m.m. Sätt er gärna ner och skriv in på ritningen dessa saker.

Om porslinet förvaras på "baksidan" - hur blir det att plocka ur diskmaskinen då?  Porslinet på "framsidan" - ryms torrvarorna någonstans då?

Jag är nog rädd att det blir mycket spring, och ni kommer att uppleva det som ni hade för lite skåp trots att de är många.

I övrigt verkar det ju bli ett jätteläckert hus, och vilken dröm att få ha så stor yta att disponera för kök, inte alla förunnat. Se bara till att utnyttja denna yta på bästa sätt och få ett arbetsvänligt samt snyggt kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.