Vår granne anlitande Scandiclean för taktvätt våren 2013. När vi kom hem samma dag fann vi vårt hus (vitputtsad fasad) och vår utemiljö med nyköpta utemöbler ordentligt nersmutsade. En första inspektion gjordes av en anställd som bekräftade att det skulle krävas sanering av vår fasad och utemiljö för att åtgärda det som orsakats. Dennis Ljung chef på Scandiclean är tydligen av annan åsikt och de har ännu inte åtgärdat vårt hus. Vi har heller inte lyckats ha någon dialog om detta då de inte längre svarar oss via mejl eller tfn. Otroligt oseriöst och dåligt agerande. Vi har dessutom inte anlitat dem utan det var vår granne. Vi vill bara ha vårt hus rengjort efter att de skitat ner det!!
 
Har inte smutsen regnat bort från fasad o trädgårdmöbler ännu?
 
Det är din granne som är ytterst ansvarig, säg till honom/henne att se till att det blir sanerat
 
Martin11 skrev:
Vår granne anlitande Scandiclean för taktvätt våren 2013. När vi kom hem samma dag fann vi vårt hus (vitputtsad fasad) och vår utemiljö med nyköpta utemöbler ordentligt nersmutsade. En första inspektion gjordes av en anställd som bekräftade att det skulle krävas sanering av vår fasad och utemiljö för att åtgärda det som orsakats. Dennis Ljung chef på Scandiclean är tydligen av annan åsikt och de har ännu inte åtgärdat vårt hus. Vi har heller inte lyckats ha någon dialog om detta då de inte längre svarar oss via mejl eller tfn. Otroligt oseriöst och dåligt agerande. Vi har dessutom inte anlitat dem utan det var vår granne. Vi vill bara ha vårt hus rengjort efter att de skitat ner det!!
Kan du ladda upp några bilder?
Jag antar att det är rött/svart damm från pannorna.
Sköljer man inte bort detta direkt från en putsad fasad är det ett helsike att bli av med.
 
Smutsen går inte av med regnet. Smutsen i form av flagor har försvunnit men vi har en jämn grå yta över fasaden nu. Jag har provat med trasa och diskmedel på en yta och då verkar det gå bort. Smutsen på grannens tak är ju en blandning av mossa, jord, saltstänk från havet, tjära från vedeldnig och andra avlagringar som blev en grå välling med firmans borstar och vatten.

Grannen har också försökt nå firman utan resultat för vår del. Det som återstår nu är polisanmälan av grannen tyvärr. Någon måste ju betala för saneringen Jag förstår inte hur man kan agera så att inte skydda vårt hus eller avbryta jobbet när man ser att det lägger sig ett dimm-moln över vårt hus under arbetet. Inte heller återställa när man sett vad som skett.
 
Grannen är oskyldig. Anmäl företaget.
 
Ja, grannen är ansvarig och företaget skyldigt.
 
scandiclean var hos oss, och vi är nöjda iaf.
Trevlig personal och en väl utfört arbete.
Vilken lyster det blir när man målar taket som vi gjorde!

Om man skall ge kritik, så hade jag önskat lite kortare leveranstid, då vi fick vänta 2 mån efter vi beställt, tills de påbörjades. Men sen gick det iofs snabbt.

7 till på gatan har fått det gjort detta året, och alla var nöjda, trots att det kanske var en aningen lite dyrare är de andra kollegorna de har i sin bransch :)
 
Nej, såg ju inte så kul ut.
Vårt tak ser ju betydligt roligare ut :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.