Vi sitter och förbereder underlag för att ansöka om bygglov för ett garage vi tänkte sätta igång att bygga till sommaren.

Huset på tomten har en fasad av vit puts blandat med brun liggande panel, garaget tänkte vi skulle ha liggande panel, detta då vi vill bygga det mesta själva och känner att puts inte är något vi skulle kunna fixa till snyggt.

Det vi inte kan bestämma oss riktigt om är vilken färg vi skall ha på garaget, skall det matcha den bruna panelen eller skall vi måla det i samma vita kulör som putsen på huset.
Skall man kanske tom blanda?

Vad tycker ni här på forumet?

2771141_704x472.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage_BoV.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage_Brun.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage_Vit.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag röstar för den bruna panelen.
Med vita dörrar och portar blir det ju lite liv i gaveln.

Men jag skulle vilja ha ett eller två vita fönster på långsidan som är vänd mot huset också.

PS
Vilken välskött häck och gräsmatta. Man blir riktigt avundsjuk :)
 
Jag röstar för att måla allt det bruna vitt och sen vit panel på dubbel​ garaget ;)
 
raveper skrev:
Jag röstar för att måla allt det bruna vitt och sen vit panel på dubbel​ garaget ;)
Håller med du
 
Jag får väl fylla rollen som motfallskärring då. Men, ehm... Den första (vit, brun front, vita dörrar) passar bäst ihop utseendemässigt med huset.
 
Röstar på liggande vit panel på garaget med kanske något brunt parti mot huset?
 
S
geekling skrev:
Jag får väl fylla rollen som motfallskärring då. Men, ehm... Den första (vit, brun front, vita dörrar) passar bäst ihop utseendemässigt med huset.
håller på samma.
 
Röstar på vit.
 
raveper skrev:
Jag röstar för att måla allt det bruna vitt och sen vit panel på dubbel​ garaget ;)
spot on!
 
Kommer följa bygget på barnvagnspromenaderna, bor längre ner på gatan.

Röstar på alternativ 1 men lägga in en rand med brunt mot huset (som en inverterad variant av dörren på huset)
samt se till att bygga de 50m2 som man får bygga :)
 
Jag röstar på alternativ 3. Tycker det blir för plottrigt att blanda materialen på en så liten byggnad.
 
Trean, de övriga tar överhanden i helheten.
 
Tack för alla svar, även fast åsikterna går lite isär här också :)

Självklart skall jag se till att bygga de 50m2 som detaljplan tillåter, så dimensionen är som ett dubbelgarage. Dock sätter jag endast en port, man vill ju inte fylla upp hela garaget med bilar, utan man skall ha gott om plats för arbetsbänkar och diverse verktyg :)
Totalt mäter garaget 6 x 8,3m.

Har snyggat till modellerna lite och även lagt in fönster på långsidan, vad tycker ni om detta?
Garage brunvit.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage helvit.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garage vit.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ohh nu när jag ser de nya bilderna, måste jag nog ändra uppfattning. Vitt med bruna knutar får min röst.
 
Glöm inte en dörr så du slipper öppna garageporten så fort du ska in.
Ska ni påla garaget eller bara gräva och fylla med tex kross för att få bärighet?

Sista alternativet var snyggast. Kan du lägga upp en där porten är brun?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.