Som en liten julklapp till oss alla vill jag meddela att vi idag har förbättrat vår sökfunktion här på Byggahus.se.

Nyheterna är:

1. Vi visar upp dubbelt så många sökträffar på sökresultatsidan som Google gör, dvs 20 istället för 10.
2. Vi har lagt till ett sökfält så att man kan förfina sitt resultat om man får för många träffar.
3. Vi har lagt till lite flikar som gör att man kan filtrera på sökresultatet.
4. Och vi har lagt "autocompletion" på sökfältet i sökresultatsidan så att du får förslag på saker att söka på.

Ett av våra mest sökta ord är "staket".

God Jul!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Staket? Det var lite otippat, hur ser topp 10 ut?
 
Originalet är fortfarande mycket bättre på att visa datumet. På BH-Google är det bara ett fåtal inlägg som får en datumstämpel på sig medans google själva visar datum för i princip varje träff.
Nästan ikapp ;)
 
MB77 skrev:
Staket? Det var lite otippat, hur ser topp 10 ut?
Topp 5 i december är:
1. taklagsfest
2. rdaa
3. z-wave
4. a hus
5. inr
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Originalet är fortfarande mycket bättre på att visa datumet. På BH-Google är det bara ett fåtal inlägg som får en datumstämpel på sig medans google själva visar datum för i princip varje träff.
Nästan ikapp ;)
Nu har jag lagt till så du kan sortera på Date Nimajneb (standard är dock Relevance). Och nu har jag julrödmarkerat sökrutan, så nu är vår sökmotor ännu bättre än Googles. ;)
 
Per Eskilsson skrev:
Topp 5 i december är:
1. taklagsfest
2. rdaa
3. z-wave
4. a hus
5. inr
rdaa, inr ????
 
inr? på femte plats också.

Vad söker man efter då, inrökt? Inringad?

Aha: inr.se "störst på duschar". Bygga Hus är ockuperat av renlighetsnarkomaner :)
 
Nu har jag lagt till så att man också kan söka på Medlemmar som t ex "Alfredo", phl" eller "Nimajneb".

Beroende på vad man söker på så kan man filtrera och sortera sökresultatet på följande sätt:

Sajten Bilder

Alla resultat Forum Redaktionellt Bloggar Medlemmar

Sortera efter: relevans eller datum
 
Blir bättre o bättre för var timme..

MEN

om jag gör en sökning på BH av ordet sökord så får jag 238 träffar och första träffen ser ut så här:


  1. Lämpliga "sökord" till Byggahus app - Byggahus.se
    www.byggahus.se/.../184886-lampliga-sokord-till-byggahus-app.html

    Vi planerar släppa en iPhone app (och en Android) och behöver hjälp med att skapa vettiga sökord som kan användas i App Store. Sökorden ...
    Med etikettForum


    Gör jag motsvarande sökning på Google med sökfrasen:
    sökord site:byggahus.se
    så får jag 406 resultat och första posten ser ut så här:

    1. Lämpliga "sökord" till Byggahus app - Byggahus.se

      www.byggahus.se/.../184886-lampliga-sokord-till-byggahus-app.html‎

      10 dec 2011 - 15 inlägg - ‎13 författare
      Vi planerar släppa en iPhone app (och en Android) och behöver hjälp med att skapa vettiga sökord som kan användas i App Store. Sökorden ...

    1. Det blir färre träffar hos BH-Google
    2. Jag gillar verkligen den fetmarkerade raden ovan med datum, inlägg och författare som original Google bjuder på


 
Nu har vi förbättrat sökfunktionen med Google Instant. Google Instant visar visar upp sökresultat medan du skriver. Så här ser det t ex ut om du skriver "under" i sökfältet.

Skärmavbild 2014-05-05 kl. 16.02.25.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
De fem vanligaste sökningarna i april var:

1. undercentral
2. dewalt tough
3. vite i kontrakt nybyggnad
4. handikappanpassning
5. el färgkod tändtråd
 
Nu har vi förbättrat sökfunktionen på mobilsajten. Sökfältet visas nu upp direkt högst upp på sidan utan någon onödig sidladdning. Hoppas ni gillar förändringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.