Använder man inte EasyUp 2013?
 
Jag undrar samma som föregående talare;) Easy up måste vara det bästa som hänt hemmafixaren sen batteri skruvdragaren kom! Nä kanske lite överdrivet men jävligt bra är det! Andra sorters tapeter borde sluta tillverkas.
 
Måste kolla vad detta är...
 
Jaja. Det är denna. Men orkar inte rulla ut limmet på väggen :)
Vill bara dra igenom tråget med limmet och upp.
 
Men om du skall använda tapetmaskin för att du i orkar rulla in på väggen, då kan du endast köra tapeter utan mönsterpassning för annars får du dubbelt arbete jämfört med non woven tapeter.
 
Jag har en Jula maskin som jag köpte för 8 9 år sedan. Jag handlade lim avsett för maskin också i tapetaffären (dvs. proffslim).

Första våden drar jag igenom. Efter ungefär 70cm ser jag stora områden på tapeten helt utan lim.

Experimenterade på olika sätt. Men den fungerar helt enkelt inte. Den de säljer idag är lite annan modell, men så vitt jag kan se, iallt väsentligt likvärdig.

MEN den är ändå bra. Den har ju en hållare för rullen, som gör det lätt att rulla ut tapeten. Den använder jag varje gång jag tapetserar.

Bortsett från att den inte fungerar så är det en nackdel till med den. Limtråget är konstruerat så att man måste hälla i ca 3l lim, innan det överhuvudtaget når upp till rullen som skall ta upp limmet.
 
Jag hade en sån från jula. Hoppade sönder den, det kändes skönt. Fungerade inte bra, limmade inte hela våder och som föregående postare skrev så fick man fylla vansinnigt med lim innan den ens började försöka lägga på limmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.