Mikael_L
hantverkare1 skrev:
Läste för något år sedan i en tidning, kan ha varit illustrerad vetenskap eller liknande att våra tummar skulle bli längre och längre då vi håller på så mycket med mobiler och surfplattor.
Kul, men jag undrar ifall man tänkte tillräckligt långt, djupt och bra, när man har räknat ut det där.

Om evolutionen ska frambringa dessa människor med längre tummar måste det ske genom att de med lite längre tummar "är lite bättre" och får reproducera sig i större utsträckning än de med korta tummar.

Så då infinner sig den verkligt stora frågan ...
Få ungdomar och unga vuxna som fastnat med näsan ner i telefonen/surfplattan verkligen nuppa mer än de andra???
:cool:
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Få ungdomar och unga vuxna som fastnat med näsan ner i telefonen/surfplattan verkligen nuppa mer än de andra???
:cool:
Så då måste tesen vara att de "som fastnat med näsan ner i telefonen/surfplattan" är en utrotningshotad art som evolutionen snart förpassar till en liten parentes i historien. :) Kanske lika bra det...

Undrar hur det går för oss som fastnat på BH?
 
Mikael_L skrev:
Så då infinner sig den verkligt stora frågan ...
Få ungdomar och unga vuxna som fastnat med näsan ner i telefonen/surfplattan verkligen nuppa mer än de andra???
:cool:
Självklart!
Dom slipper ju fråga face2face eller stamma sig fram i telefonen.
Bara att peta på mobilen:

-va gör'ru?
inge säsjiltt, softar ba
lust o koma över...:surprised:..
sure....;)...
:wow:
 
Beetleboy skrev:
Bekräftelse kanske?

/En tredje i gruppen
minus kanske, så tror jag du är bang on target.
 
Alfredo skrev:
Så då måste tesen vara att de "som fastnat med näsan ner i telefonen/surfplattan" är en utrotningshotad art som evolutionen snart förpassar till en liten parentes i historien. :) Kanske lika bra det...

Undrar hur det går för oss som fastnat på BH?
Män (och kvinnor) som kan bygga ett hus för att skydda familjen är väl oerhört eftertraktansvärda. Grundläggande evolutionsteori skulle jag vilja hävda. :)

Att jag sedan inte tycks plocka poäng hos Hustrun när jag hänger på BH istället för att bygga, kan jag faktiskt inte riktigt förklara.

Jag tror jag måste riva något, typ en vägg, så dom primala känslorna kommer fram igen.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Mikael_L
Så du får nuppa ikväll, menar du ???

:p



edit:
Jag får nog inte förrän jag byggt en vägg, eller åtminstone fixat dörr och fönstersmygar (helst före julafton ... :|)

:surprised:
 
Jaghar hängt på FB ikväll så har och ska iaf! :)

Spårat ur lite här kanske...
 
Mikael_L skrev:
Så du får nuppa ikväll, menar du ???

:p
Dålig prognos på det.. :(
 
Mikael_L
Och jag har inte fixat dörrsmygen idag heller ... :confused:
 
Mikael_L skrev:
Och jag har inte fixat dörrsmygen idag heller ... :confused:
Då vet vi ju vad du prioriterar i alla fall. Kul att du är här! :D:D
 
Enk Projektet skrev:
Hade du läst i mina trådar så skulle du veta att jag lägger ut det på ett forum för husintresserade som inspiration till andra....
Äsch det är väl för att få bekräftelse...
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Andreas_Hansson skrev:
Äsch det är väl för att få bekräftelse...
Då skulle jag nog visa andra saker för andra personer....
 
Enk Projektet skrev:
Då skulle jag nog visa andra saker för andra personer....
Jaja vi säger så..
 
Andreas_Hansson skrev:
Jaja vi säger så..
Du är stor nu så du får faktiskt göra som du vill....
 
Enk Projektet skrev:
Du är stor nu så du får faktiskt göra som du vill....
Sa flickan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.