Korvgubbe
Jag säger som Stenmark, "Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip".
 
Enk Projektet skrev:
Eftersom jag tillhör den grupp svenskar som inte har Facebook, Twitter och liknande och är dessutom helt ointresserad av grannar, kändisar och liknade....

Men en sak funderar jag nog mest över....varför fotar man sin mat för att sedan lägga ut det på Internet?
Varför fotar du dina byggprojekt och lägger ut det på internet?
 
M
Tja. Jag har ingenting emot FB, men inte heller någonting för det. Helt krasst bryr jag mig föga.

Det som jag tycker är lite tråkingt är att folk i fler och fler sammanhang är helt försjunkna i sina smarta telefoner när man försöker umgås eller prata med dem, så himla frånvarande från den direkta verkligheten runt dem så det är skrämmande.

Det är en epidemi av förslavande teknologi som letar sig djupare och djupare in i människors liv.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 2 till
  • Laddar…
"Ingen gråter på Facebook"

Är en stor anledning till att jag inte använder Facebook. Detta plus att jag antar det skulle ta allt för mycket tid i anspråk.
Sedan tjuvläser jag ibland på min frus konto. Men är som sagt lite trött på att allt är så tillrättalagt och rosenskimrande. Ser absolut viss nytta med Facebook, speciellt i syftet att hålla kontakt med avlägsna "vänner" men spricker i tidsbrist för mig.
 
Shakula skrev:
"Ingen gråter på Facebook"

Är en stor anledning till att jag inte använder Facebook. Detta plus att jag antar det skulle ta allt för mycket tid i anspråk.
Sedan tjuvläser jag ibland på min frus konto. Men är som sagt lite trött på att allt är så tillrättalagt och rosenskimrande. Ser absolut viss nytta med Facebook, speciellt i syftet att hålla kontakt med avlägsna "vänner" men spricker i tidsbrist för mig.
Du har tid att tjuvläsa din frus facebook, men har tidsbrist för att ha ett eget konto?!

Facebook är väl rätt lik BH, vissa som lägger ut bilder på verktyg, altaner dom byggt m mm för att få lite (låtsas) beröm som saknas i deras liv!?

Tänk när det bara fanns radio...
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
MaxPax skrev:
...
Det som jag tycker är lite tråkingt är att folk i fler och fler sammanhang är helt försjunkna i sina smarta telefoner när man försöker umgås eller prata med dem, så himla frånvarande från den direkta verkligheten runt dem så det är skrämmande...
The Face Down Generation kommer att få problem:
ml_face_down2411312_723849a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden kommer från
http://hd.se/familjeliv/2012/09/16/stora-pafrestningar-pa-unga-nackar/

http://www.svd.se/naringsliv/karriar/ny-teknik-ger-nya-ergonomiproblem_7769078.svd
 
KnockOnWood skrev:
The Face Down Generation kommer att få problem:
[bild]
Bilden kommer från
[länk]

[länk]
Läste för något år sedan i en tidning, kan ha varit illustrerad vetenskap eller liknande att våra tummar skulle bli längre och längre då vi håller på så mycket med mobiler och surfplattor.
 
KTM RTR skrev:
Du har tid att tjuvläsa din frus facebook, men har tidsbrist för att ha ett eget konto?!
Kan väl inte varit så svårt att förstå? Ibland är långt ifrån ofta, samt läsa är också väldigt långt ifrån skriva och underhålla ett eget konto. Detta tillsammans gör att jag kanske spenderar max 1% tid jämfört mot vad jag hade gjort med eget konto på Facebook.

Personligen använder jag BH som en källa till kunskap.
 
Korvgubbe
Bara för att man har ett eget konto så föreligger det ju inga krav på att man ska läsa oftare eller skriva något själv. Det är bara den egna självbehärskningen som sätter gränserna.
 
  • Gilla
KTM RTR
  • Laddar…
Finns väldigt mycket kunskap på FB med!
 
Andreas_Hansson skrev:
Varför fotar du dina byggprojekt och lägger ut det på internet?
Hade du läst i mina trådar så skulle du veta att jag lägger ut det på ett forum för husintresserade som inspiration till andra....
 
Korvgubbe
Så skillnaden som gör det ena "okej" men inte det andra är att bygghus har ett tydligt och uttalat område medan facebook är för "livet generellt"?
 
Korvgubbe skrev:
Så skillnaden som gör det ena "okej" men inte det andra är att bygghus har ett tydligt och uttalat område medan facebook är för "livet generellt"?
Reaktionen på att tycka något om FB är tydlig....
Gör som du vill med vilka bilder du lägger upp...kanske bör finnas en undergrupp för matbilder här på BH också för dom som är intresserad av vad andra äter....eller iaf det man väljer att visa.....
För min egen del tror jag FB kommer bli som Lunarstorm....
 
Korvgubbe
Är den?
Jag kunde inte bry mig mindre om andra är med eller ej. Men beteendet med att behöva påtala att man inte är med, som om det vore något allmängiltigt positivt och uttrycka förundran över varför vissa individer väljer att publicera visst material på en viss sida när man själv gör exakt samma sak fast på en annan sida är för mig väldigt märkligt.
 
  • Gilla
KTM RTR och 2 till
  • Laddar…
Jag tror att många är intresserade av just mat. Jag tar själv bilder på vad jag lagar ibland och skickar i ett sms till min bror, som jag vet är intresserad av vad jag lagar. Har man då ett okomplicerat förhållande till FB så ligger det ganska nära till hands att lägga ut bilder på just mat där. Det är lite lagom personligt liksom.
 
  • Gilla
KTM RTR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.