Fick besök häromdagen av en Skottsk hantverkare som erbjuder sig att göra diverse beläggningsarbeten.
Han stegade upp infarten och erbjöd sig att gräva upp lägga fiberduk,grus och stenplattor för 35tusen det rör sig om ca 90kvm
När jag sa att jag inte hade dom pengarna så frågade han hur mycket jag hade och menade på at han kunde göra andra mindre saker.

Jag tyckte att det kändes konstigt att han kunde sätta en prislapp innan jag hade valt vilken sten/platter jag ville ha.

Han går under namnet Thomas, rödaktigt hår är ca 25 år, korpulent och har en vit skåpbil med gula regskyltar.

Jag fick sedan höra att detta var aktuellt för några år sedan då många blev lurade av "irländare" som la asfalt (2-3cm tjockt) som efter några månader växte gräs igenom.

Dom har bra argument och man får en känsla av att man tjäna pengar här..
Dom säger att dom håller på med beläggningsarbeten i närheten (järnväg,grannar mm) och kan passa på och komma över med bilarna,verktyg för att hjälpa dig.

Är det någon annan som råkat ut för detta?
Jag bor i Stockholm/ensked och detta skedde förra veckan.

Måste erkänna att jag först blev frestad, då jag inte har hört talas om detta förut.
/Magnus
 
Det finns liknande skojare i södra sverige!

Inte nog med att de luras med sitt arbete, de stjäl också!
Hos vår granne försvann det en massa betongplattor när han inte var hemma.
Vi hade noterat den engelskregistrerade vita skåpbilen på uppfarten och lade ihop ett och annat.

Köp inget av företag som inte är momsregistrerade i sverige.
Kräv referenser och ring upp dessa!
 
Dom skojarna har funnits ett tag. Vill minnas att Aschberg tog upp det i TV3:s Insider för ett drygt år sedan. Kvalitén på arbetet som gjorts var uselt, vilket gjorde att de flyttade från villaområde till villaområde och andra städer allt eftersom ryktet spred sig.
 
Dessa filurer har sitt läger (iallafall i helgen) på Årstafältet (Stockholm) med massor av lastbilar, husvagnar o allt som hör till. Dom härjar vilt i söderort nu

I och med att de har så mkt lastbilar mm kan dom ju slå läger varsomhelst, ser ju ut som vilket vägarbete som helst påhåll. Det är den irländska/engelska "asfaltmaffian" som tydligen blivit allt i allo fixare. Märkligt gäng, såg dom i arbete på ett ställe, fort går det.
 
Såg just idag att en granne på gatan anlitade ett gäng irländare för att lägga om garageuppfarten. Ska bli intressant och se vad han tycker efter ett tag.
 
Problemet med dom här "skojarna" är att det inte slutar med bara skojeri utan ofta hot mot kunden. Kan tänka mig att många väljer att ta förlusten istället för att gå vidare när ens familj blivit hotad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.