Vi håller på och bygger hus och har kommit till inredningsskedet. Nu kan jag inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha på dörrarna till klädskåpen. Vågar vi oss på en färg eller borde vi hålla oss till vita skåpdörrar. Vi har funderat på cappuccino som är en mjuk och varm färg men tror ni att det blir svårt att inreda rummen om man väljer den färgen. Finns det nån på forumet som har erfarenhet av färgade skåpdörrar?
 
byggarebob4 skrev:
Finns det nån på forumet som har erfarenhet av färgade skåpdörrar?
Menar du graderobsdörrar, eller vilka skåp rör det sig om??

//Christina.
 
Japp, jag menar garderobsdörrar.
 
byggarebob4 skrev:
Japp, jag menar garderobsdörrar.
Ahaa....., har personligen ingen egen "modern" erfarenhet av färgade garderobsdörrar, annat än från mitt första hus där tidigare ägare varit "kreativ" och målat vissa av garderobsdörrarna i olika nyanser samt tapetserat andra :p

Med den inledningen så antar jag att du anar vartåt mina preferenser lutar ;)

Nu förstår jag ju att ni inte tänkt måla i 70-tals färger, MEN min personliga uppfattning är att det kommer årtionden efter detta som kommer att minnas "latte" nyanserna som något typiskt för "sin tid".
Jag älskar dessa nyanser själv och har dem frikostigt i mitt eget hus, men bara på väggar och sådant som lättare låter sig målas/tapetseras om.

Dessutom tycker jag att "stommen" i inredningen/färgsättningen bör hålla för att byta "trend" utan att behöva ge sig på dörrar/fönster, listverk och tak. Det gör det så mycket både enklare,roligare och ffa. billigare att med enkla medel förändra intrycket av ett rum.

Mitt råd blir således skippa "trend"nyanserna på garderobsdörrarna, välj en nyans som harmonierar med övrig fast inredning som fönster, inner/altandörrar, listverk och innertak.Lägg till favoritnyanserna i form av tapet/fondvägg samt andra "lösa" inredningsdetaljer :)

Beroende på vilken typ av garderobsdörrar ni köper samt i vilket rum det rör sig om så kan man kanske variera sig på nåt enstaka ställe tex. med att låta en del dörrar ha ett glasat/frostat parti tex. i en hall eller ett sovrum och beroende på vad som förvaras i garderoben (samt förstås vilken stil man inreder i), kanske ha ett snyggt utbytbart tyg innanför glaset, så ska (planerar/fantiserar i nuläget iaf. ;)) jag göra på min kommande lååånga garderobsvägg (längtar) i vårt framtida föräldrasovrum som just nu är TV-rum, tills barnen blir större.

MVH//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.