Hej, tack åter igen för alla tips och förslag :)
Pirar, är det deckare i en lekmans tal? :)

Jag kommer att bygga ganska öppna planlösningar på båda våningarna.
Öppet rakt genom huset, från hall in mot vardagsrum. Och på övervåningen löper ett ryggåstak genom hela planet, Som för övrigt är ett allrum.
Så en på varje plan skulle kanske räcka.

Jag är en stor fantast av att handla verktyg och andra prylar på e-bay.
Gäller det även larm?

MVH Östlund.
 
Östlund skrev:
Pirar, är det deckare i en lekmans tal?
Ja. Passive Infra Red.
Östlund skrev:
Gäller det även larm?
Man får vara vaksam på att vissa tillverkare kodar sina produkter ungefär på samma sätt som DVD-filmer. Dvs att utrustning frå¨n UK bara funkar med annan utrustning från UK osv.
 
Nyfniken skrev:
Man får vara vaksam på att vissa tillverkare kodar sina produkter ungefär på samma sätt som DVD-filmer. Dvs att utrustning frå¨n UK bara funkar med annan utrustning från UK osv.
Visonic PowerMaster-serien tillhör de larm som är "regionskodade". Tillbehör inköpta i England vägrar prata med en svenskinköpt centralenhet exempelvis. Tror dock Visonic PowerMax-tillbehör kan köpas var som helst.
 
Östlund skrev:
Hej, tack åter igen för alla tips och förslag :)
Pirar, är det deckare i en lekmans tal? :)

Jag kommer att bygga ganska öppna planlösningar på båda våningarna.
Öppet rakt genom huset, från hall in mot vardagsrum. Och på övervåningen löper ett ryggåstak genom hela planet, Som för övrigt är ett allrum.
Så en på varje plan skulle kanske räcka.

Jag är en stor fantast av att handla verktyg och andra prylar på e-bay.
Gäller det även larm?

MVH Östlund.
Som sagt ovan så skulle även jag rekommendera ett trådbundet system om du bygger nytt.

Fast det finns en fördel med ett trådlöst som ingen nämnt. Det är lätt att dra igång under byggtiden, med en eller ett par detektorer som lätt kan flyttas runt. Alldeles för många som blivit av med både maskiner, byggmtrl och vitvaror under sitt bygge.
Agility med en PIRCam och kanske en rökdetektor under bygget, http://butik.cleversec.se/product/agility-3-m-kameradetektor som sen får bli en fast installation
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.