Tillägg: ovanstående gäller mitt Powermaster-10 från Security Warehouse. Hur det ser ut för Powermaster-30 eller Powermax vet jag inte.
 
Tillägg 2, angående ström utan stickpropp: nu fattar jag och det väljer man själv så klart :) Fast anslutning eller via propp spelar ingen roll för larmet. Jag ser dock ingen direkt fördel med att mata via fast anslutning, mer än att det ser lite snyggare ut om man kan plocka ut sladden bakom huvudenheten.

För mig är det en icke-issue dock, eftersom jag satt huvudenheten dold inne i kåken och har en separat (batteridriven) keypad innanför dörren.
 
Finns ingen anslutning för jord, bara en vanlig "lampsladd" som behövs. Inga konstigheter att ansluta själv :)
 
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
currenthill skrev:
Av just den anledningen har jag mina kameror och DVR anslutna till UPS.
Och om strömmen går i hela området? Kolla med din internetleverantör om UPS finns på deras utrustning. Du kommer att bli förvånad av svaret... ;-)
 
Lånar den här tråden lite...
Jag var själv inne på ett Powermaster 10 men fick tipset på ett larm som heter GSM05 från http://www.vikinglarm.se/c0/p673

Det kan tydligen styras via Iphone eller en android telefon.
Ngn som vet ngt om det? Hur står det sig mot Powermaster? Vad är bättre resp sämre?
 
Lånar den här tråden lite...
Jag var själv inne på ett Powermaster 10 men fick tipset på ett larm som heter GSM05 från [länk]

Det kan tydligen styras via Iphone eller en android telefon.
Ngn som vet ngt om det? Hur står det sig mot Powermaster? Vad är bättre resp sämre?
Kollade snabbt och ett par saker slog mig:
1) Kameran verkar inte vara en del av larmsystemet utan nån Foscam-kopia som körs "vid sidan om" larmet.
2) Systemet körs på 433 MHz. Personligen skulle jag inte köpt ett sådant eftersom det där trängs allehanda andra prylar på den frekvensen. På 868 MHz är det inte lika fullt (än). Dessutom tror jag 868 MHz är vikt för just larm?
3) Tillbehören i paketet du länkade till verkar inte vara de som kommunicerar åt båda håll (jämförde bara bilderna på deckarna). Också en nackdel enligt mig.
4) GSM verkar integrerat. Till Powermaster krävs en GSM-modul.

I övrigt verkar det likvärt rent specifikationsmässigt, men knappast billigare när du bytt ut enkelriktade detektorer mot dito 2-vägs (om du jämför med ett engelsktköpt Powermaster alltså).
 
Efter att ha hittat Zipabox (om jag minns rätt) har jag skrotat allt vad larm heter.
 
Det här låter spännande, har du en sån?
 
Whoa, one ring to rule them all?
 
Verkar galet smart att kunna styra med sin telefon.
Kan man på ngt sätt göra detta med andra larm?

hur illa är det att det inte är på 868 mhz
 
Du kan styra powermaster med telefonen också. Bara skicka kommandon med sms eller använda en app som gör det åt dig :)
 
bjorn_s skrev:
Det här låter spännande, har du en sån?
Nix. Började läsa igår.
 
Vad kör ni för SIM-kort till ett sånt här larm?

Jag kollade med Tele2 efter något sort tvillingkort men dom kunde inte skicka SMS, bara datatrafik sa han på supporten. Stämmer det? risigt.

Kontantkort ifrån Comviq kanske?
 
bjorn_s skrev:
Vad kör ni för SIM-kort till ett sånt här larm?

Jag kollade med Tele2 efter något sort tvillingkort men dom kunde inte skicka SMS, bara datatrafik sa han på supporten. Stämmer det? risigt.

Kontantkort ifrån Comviq kanske?
Jag kör med Mobil2 och deras Gratis 50. Ett kontantkort som fylls på automatiskt när det når 0 kr i saldo. Tyvärr verkar de precis plockat bort det från hemsidan, men du kan ju ringa och kolla med dem. Annars kanske Universal Telecoms Gratis 0 kan vara nåt? http://www.universal.se/mobiltelefoni/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.