Vet inte om jag ska lägga tråden här eller i "vatten och avlopp" men jag provar här.

Jag håller på med ett badrum där jag sätter en golvvärmeshunt med inbyggd elpatron i väggen mellan köket och badrummet.
Av olika anledningar så tänkte jag inte ha något skvallerrör där fördelaren sitter utan jag tänkte i stället täta botten och sätta ett läckagelarm där i stället. Däremot funderade jag på om man kan koppla utloppet från säkerhetsventilen från shunten direkt till ett avlopp?
Finns det några nackdelar/problem med detta?

/Nicklas
 
Det fungerar ju att dra direkt till avlopp, men hur ska du då upptäcka om ventilen står och läcker?
Går det inte bara att dra fram så att det rinner ut på badrumsgolvet?
 
Grejen är att de gamla elementrören i väggen där vi ska koppla på golvvärmen sticker upp så lite över vad som blir färdig golvnivå i badrummet med golvspackel med mera så vi skulle behöva ha ett skvallerrör som hamnar precis i golv-vägg vinkeln vilket inte rimmar med varken "säker vatten" eller bkr.
fast man märker ju om ventilen står och rinner i och med att trycket systemet sjunker så man ser ju på tryckmätaren om trycker sjunker iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.