Jag söker med ljus och lykta efter en vägghängd strykbräda. Enda jag hittat är några gamla trådar med tips på saker som inte finns längre eller en svindyr variant på smartahem för 2000:- Det är jag inte beredd att betala då man får en vanlig för typ 200:-
 
Bygg en själv med riktiga stöttor och stadiga gångjärn. Du kan även få till dubbla spetsar, en bred och en smal, mycket användbart.
 
Av vilken orsak vill du ha en vägghängd? Utrymme och utseende, lättare att dölja?
Lite beroende av vad du ska stryka kan den vara mindre praktisk. Den blir begränsad i yta och hamnar intill en vägg som gör det krångligare, vilket kan vara en av orsakerna till att de inte är någon storsäljare.
Det som finns verkar hamna över 1000:-.
 
Anledningen är att jag bor i nytt hus och det är inte direkt överflöd på förrådsutrymmen. Stryker väldigt sällan så funktionen är inte livsviktig, men vill ha tillgång till en när jag behöver stryka som då inte tar upp massa förrådsutrymme. I tvättstugan så är ena väggen fylld med skåp, tvättmaskin, värmepump och sedan har jag en helt tom vägg på andra sidan. Där är det dock inte så brett då det är mitt i gången så därför vill jag få upp det på väggen. Har tänkt att göra likadant med torkställningen. Fixa en vägghängd.
 
Workingclasshero skrev:
Bygg en själv med riktiga stöttor och stadiga gångjärn. Du kan även få till dubbla spetsar, en bred och en smal, mycket användbart.
Är ju ett alternativ. Kör man spånskiva då eller? Vad använder man för skum? Måste ju vara något som tål värme.... eller är det enklast att dissekera en befintlig? :)
 
Köp en vanlig billig golvstrykbräda och häng upp den på en krok på väggen när du inte använder den. Då får du bådas fördelar och ingens nackdel.
 
  • Gilla
daizy och 1 till
  • Laddar…
emde skrev:
Anledningen är att jag bor i nytt hus och det är inte direkt överflöd på förrådsutrymmen. Stryker väldigt sällan så funktionen är inte livsviktig, men vill ha tillgång till en när jag behöver stryka som då inte tar upp massa förrådsutrymme. I tvättstugan så är ena väggen fylld med skåp, tvättmaskin, värmepump och sedan har jag en helt tom vägg på andra sidan. Där är det dock inte så brett då det är mitt i gången så därför vill jag få upp det på väggen. Har tänkt att göra likadant med torkställningen. Fixa en vägghängd.
Torkställningar är omöjliga tingestar, jag har en stång och hänger all tvätt på plastgalgar. Perfekt för mig.
 
Vi köpte våran från Electrolux Wascator för en tiotal år sedan genom VVS-firma. Borde finnas kvar. Om jag inte minns fel kostade den 500:-. Rejäl pjäs

ImageUploadedByTapatalk1387115457.015011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Johan Gunverth skrev:
Vi köpte våran från Electrolux Wascator för en tiotal år sedan genom VVS-firma. Borde finnas kvar. Om jag inte minns fel kostade den 500:-. Rejäl pjäs
En prydnad för varje tvättstuga ;)
 
Intressant, så här gjorde vi hos oss.

Trästruktur med krokar monterad på vägg bredvid ett strykjärn och sprayflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Strykbräda med grönt överdrag och vita prickar, ett strykjärn och ångstation på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kongas och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.