Vi köpte en på Coop för typ 300kr. Har fungerat jättebra i två år nu. Farsans två Gustavsberg pajade båda efter ett år. Så köp en budget du :)
 
Två år säger du, har haft mina IDO/ IFÖ i 23år och endast bytt en packning. Lätt å få tag i reservdelar hos de flesta rörisar. Coop och Bauhaus kan nog bli problem efter 10-15 år.
 
När rörisen var hos farmors granne passade hon på att fråga om han inte kunde titta på hennes toalett, för den läckte lite.

Inga problem, han hade packningar till den i bilen.

Toaletten? En gustavsberg från -68.

Farmor reagerade inte ens på att han hade reservdelar med sig. "-Han var ju rörmokare"
 
O
Om man köper sig en ny tron för 500:- så känns det om de kvittar om jag inte hittar några reservdelar... Då kan jag byta ut hela tronen istället....
 
  • Gilla
Claesk
  • Laddar…
"Packningar" behöver ju heller knappast vara orginaldelar och borde inte vara speciellt svårt att få tag ens efter 20år till en lågpris-toa.
 
Har en, den har gått problemfritt i två år. Den dyra från Gustavsberg där emot.. Här tror jag på billig == enkel mekanism, den dyra har en enormt kråglig mekanism som krånglade en massa ett tag.
 
Spolknappsmekanismen på vår gissningsvis 10 år gamla IFÖ har slutat fungera. En ny kostar typ 250 kr.
Då köper jag hellre en helt ny och fräsch stol för 600 kr.
 
Fred vom Jupiter skrev:
Då köper jag hellre en helt ny och fräsch stol för 600 kr.
Jo, ett bekvämt alternativ till toaborste :D
 
Köpte både toastol och kakel från biltema när ja byggde om badrummet, funkat hur bra som helst i 3 år nu.

Kaklet kosta 110/kvm, såg precis ut som krautas men de kosta 299/kvm
 
Ja, jag har även funderat på kakel, det är dessutom till suterängvåningen där vi inte nyttjar toaletten / badrummet så mycket. Håller på att budgeterar nu. Handfaten från biltema, hur är dom? Gällande kranar så kommer jag dock köpa märke. VIll inte på några villkor att det ska läcka. Hade köpt en kran från IKEA för ett tag sen, när rörmokaren kom så vägrade han montera den. Jag gick och köpte en MORA-kran istället.
 
Handfatet köpte ja på rusta och kranen från biltema, funkat smärtfritt i 3 år som sagt, tror sammanlagda kostnaden för ett komplett badrum blev runt 30-35 k
 
MultiMan
blackadder skrev:
När rörisen var hos farmors granne passade hon på att fråga om han inte kunde titta på hennes toalett, för den läckte lite.

Inga problem, han hade packningar till den i bilen.

Toaletten? En gustavsberg från -68.

Farmor reagerade inte ens på att han hade reservdelar med sig. "-Han var ju rörmokare"
Hehe, jag har en Gustavsberg från 1977, endast bytt gummibollen i botten för 10 år sedan (som givetvis fanns att få överallt). Helt ren i porslinet. Bra grejer. :)
 
O
bamsejon skrev:
Ja, jag har även funderat på kakel, det är dessutom till suterängvåningen där vi inte nyttjar toaletten / badrummet så mycket. Håller på att budgeterar nu. Handfaten från biltema, hur är dom? Gällande kranar så kommer jag dock köpa märke. VIll inte på några villkor att det ska läcka. Hade köpt en kran från IKEA för ett tag sen, när rörmokaren kom så vägrade han montera den. Jag gick och köpte en MORA-kran istället.
Ganska intressant att vissa rörisar vägrar montera en kran från "billigstället" De kan vara bökigare att montera kanske men för ett proffs så... Kvalitén tja... jag köpte Ikeas billigaste kran... den var billig.... i både material och ytskikt... men den fungerade... förvisso så hade jag den bara nått år... men jag tror inte att de börjar läcka på några farliga ställen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.