Svar: 1

Det här vore ju verkligen den perfekta boxen för att på ett smidigt sätt börja gå över till Z-wave från Telldus utan att bli ruinerad eftersom man kan byta ut lite i taget.
 
Svar 1
Vi bygger om vårat 1700 talshus och vill kliva in i 2000 talet med hjälp av Rejoin Telematics!
 
Svar: Rejoin telematics

Ett hus med 40-års kris behöver lite nya hippa prylar för att impa på alla nybyggda, klimatsmarta och resurssnåla ungvillor i grannskapet. Visa att man lixom hajjar tugget och hänger med... ;)
 
1 Rejoin
2 Farmor närmar sig 90 och bor ensam i sin lägenhet. Även om vi talas vid ofta och bjuder henne på middag nästan varje söndag gnager oron om att hon kan falla etc.

Jag skulle gärna med hjälp av en Zipabox säkra upp hennes tillvaro en smula.

En brandvarnare i köket med avisering till mig kan varna för torrkokning och att saker ställs på varm spis.

En panikknapp att ständigt bära på sig skulle minska min oro att hon blir liggande om hon skulle falla.

En rörelsesensorer i den centralt belägna hallen i kombination med en dörrbrytare skulle kunna hinta om huruvida hon är hemma eller ute. Skönt om hon exempelvis inte svarar i telefon.

En brytare med effektmätning i ett vägguttag skulle säkra att strykjärnet inte står på längre stunder om den kombineras med ett script.
 
Jag bor i ett jävla skithus, byggt 1940, tillbyggt 1980 som behöver all intelligens det kan få. Snälla rääääääädda mig!!!!!
 
Hej!
1) Rejoin Telematics.
2) Med tre små barn har de ekonomiska prioriteringarna gått mer åt blöjor än hemautomatisering. Just nu lutar det åt ett billigare alternativ men detta hade suttit fint hemma hos oss!
 
Svar: 1

Min nyinköpta 70-talsvilla har allt förutom lite modern elektronik. Har precis installerat fiber för att modernisera och detta skulle passa perfekt tillsammans med mina befintliga nexa uttag och mina planerade inköp av z-wave moduler.
 
Rätt svar är förstås alternatv 1.
Kommer snart att flytta till hus och har ägnat många timmar åt att kika på autoationslösningar. Zipabox förefaller vara ett av de bättre alternativen. Att jag nyss har blivit uppsagd gör dock att planerna på ett intelligent hem skjutits långt in i framtiden. En vinst här skulle ändra på det!
 
Glömde visst svara på första frågan so here we go again:
Fråga 1: 1
Fråga 2: ​Jag bor i ett jävla skithus, byggt 1940, tillbyggt 1980 som behöver all intelligens det kan få. Snälla rääääääädda mig!!!!!
 
Svar: 1

Vi har nu bott i vårt 60-talshus i ca fem månader och haft stora initiala kostnader bland annat för att få ned elkostnaderna. Vi har sen tidigare ett gäng Nexa-brytare och nu har vi investerat i digitala termostat till alla radiatorer (trådlösa Danfoss med Z-wave för att vara kompatibla med ett framtida hemautomatiseringssystem).

Drömmen har varit att integrera 2010-talets teknik i 1960-talets huskonstruktion både för bekvämlighet och för energibesparing. Dock har de automatiseringssystem vi tittat på hittills inte klarat både Z-Wave och Nexas system vilket skulle göra alla våra Nexabrytare överflödiga. Det skulle verkligen kännas som ett stort slöseri att slänga fungerande prylar. Med Zipa-boxen kan vi använda alla de produkter vi redan har och sedan i lugn och ro (när ekonomin stabiliserat sig lite) bygga vidare på systemet!
 
Svar: 1. Rejoin Telematics

Fem dagar i veckan får jag bokstavligen släpa upp mina sömndruckna barn ur sängarna på morgonen. När de äntligen är påklädda och utfodrade motar jag ut dem till bilen. Fyra gånger av fem står jag sedan där ute och svär tyst för mig själv, eftersom det alltid är minst en lampa som fortfarande lyser på övervåningen.

Jag har letat efter en lösning på dessa problem och tror att Zipabox kan vara lösningen:
1) Jag kan ordna en form av väckarklocka genom att sakta tända lyset i barnens rum i förväg, så att de inte är så trötta när jag ska väcka dem.
2) Jag skulle kunna göra det möjligt att släcka lyset hemma från bilen.

...att det sen finns oändliga möjligheter att bygga ut systemet gör ju inget:
3) Larm.
4) Styra motorvärmaren.
5) Styra utebelysningen.
och så vidare...
 
Svar: 1

Jag har så länge försökt få med mig min sambo på att automatisera vårt nya hem. Men de ständiga renoveringarna har gjort att det inte finns nån tid för att sätta sig in i några "avanverade" system... Då verkar detta vara vårt perfekta alternativ, flexibelt och lättanvänt! Då kan det väl inte finnas några hinder kvar på hemmaplan efter det? ;-)
 
Svar: 1


Ett hem med en kontrollenhet med sån kapacitet
min man skulle gilla, jag vet.
Han skulle fixa, trixa och få allt beskåda
när inte handkraft behöver råda
I vårt hedenhösa hem hjälp av Zipbox får
allt kommer bli bra tillochmed mitt hiskliga magasår…...
 
1.

Vore kul att prova och jämföra med min nuvarande Vera. Samt fixa en plugin för egna sensorer (om möjligt).
 
1. Rejoin Telematics

Skulle verkligen behöva automatisera hemmet, bland annat ute belysningen (som jag ofta glömmer att släcka på morgonen), timers till när vi är bortresta, möjlighet att släcka al belysning när man går hemifrån och barnen säger dom har glömd att släcka lyset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.