mycke_nu skrev:
Ibland får man ge folk en liten knuff så dom själva förstår vad dom vill. :)

phl leder med två spänn. Starkt frestad att ta det budet, men jag tror Lars Stefan ska få en chans att bjuda under dagen.

Hörde jag tre kronor?
Visst. Jag har ingen liggande (och det var länge sedan jag såg någon). 3:- bjudet! :)

Stefan,
 
Eftersom ni kladdar ner min tråd med auktioner på vintage hardware tar jag 10% i administrationsavgift. Men kör på för all del, ska bli intressant att se hur antikvärdet står sig på en telefon med själva luren fast i en sladd.


;)

Mina nuvarande 30 öre ska förövrigt fonderas till förmån för "Vi-som-fått-bilen-stulen-på-Gotland-och-efter-en-tids-parkering-dumpad på-en-torvmoss"
 
Vad är det för en telefon jag budar på egentligen mycket_nu? Din bild visar en Polycom men någonstans fick jag för mig att du nämnde Cisco. Har redan lite Ciscotelefoner över men det skadar inte med fler ;) För övrigt är Ciscos telefoner väl så roliga om man kör SCCP mellan dem och telefonväxeln. Blir då lite av en dum klient där servern styr allting vilket öppnar upp att synkronisera missade samtal mellan enheterna osv.
 
@phl

OK, det var lite slarvigt av mej.

Det är en Polycom Soundpoint IP500. Mitt telefonbolag i USA kallade den alltid för Cisco och det berodde antagligen på att Polycom vid den tiden var OEM-leverantör till Cisco.

@MathiasS
Ett behjärtansvärt ändamål. Ska se vad vi kan göra. :)
 
Bahnhof lämnade iaf ut alla parametrar jag behövde.
 
pelpet skrev:
Jag har funderat på att skaffa ett SIP-abbonemang och köra en SIP-klient i jobbmobilen
Vad händer om jag har en SIP-klient i mobilen och en SIP-telefon hemma samtidigt?
 
Rätt konfigurerat ringer det i båda samtidigt, precis som på gamla ångtelefoner.
 
Jag skulle säga att det beror på operatör om de tillåter flera svarsställen eller om det eventuellt är ett tillval.

T ex i mitt fall kan jag bara ha ett aktivt svarsställe åt gången. Om jag loggar in med sip-klient från mobilen så hamnar inkommande samtal där tills jag loggar ut mobilklienten igen. (Däremot går det att ringa ut från flera klienter samtidigt).
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Sweet, installerade "Zoiper " och det fungerade klockrent direkt. Ska bli kul att se hur det fungerar när det ringer in.
 
Jag skickar telefonen på måndag. :)

Är det Göteborg som gäller för tre spänn plus frakt? Väntar med spänning på motbud från phl.
 
mycke_nu skrev:
Jag skickar telefonen på måndag. :)

Är det Göteborg som gäller för tre spänn plus frakt? Väntar med spänning på motbud från phl.
Japp, eller snubblande nära iaf. Partille. :)
 
På kiv säger jag fyra kronor.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Spännande detta ;)
 
Jösses, högsta budet stiger ju med tiotals procentvid varje höjning! Var ska det här sluta?
 
Det gotland inte avslöjat är att han tar ut en administrativ avgift på 450 spänn för pakethantering i samband med frakten, utöver fraktkostnaden förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.