Svar: 1. Rejoin Telematics
Motivering: Jeg bygger nytt hus ved Strömstad og ønsker å kunne gjøre det "intelligent" ved hjelp av disse smarte løsningen. Ser også mange andre spennende produkter på smart-telematik som jeg gjerne vil utforske mer :)
 
Svar 1

Intelligenta hus är ju framtiden. Bor i villa. Har idag Tellstick men det räcker inte till, vill ju så mycket mer än vad man kan göra med den. Är en ambassadör för hemautomation, många av mina kompisar och jobbarkompisar har tagit efter mig. Telldus har säkert sålt minst 10 ex av tellstick pga mig för att jag förespråkar hemautomation till mina kompisar, och hjälper dem komma igång och tips.

Jobbar med styr och regler, men tycker inte att de proffsprylarna platsar i ett hem. Vill ha det som är gjort för hemautomation. Zipabox har nu funnits på min önskelista sen jag upptäckte den på nätet. Har frågat runt på olika forum om den och bara fått positiv respons,
 
1. Rejoin Telematics

Så lovar jag att bli en aktiv och deltagande användare av byggahus forumet :)
 
1. Rejoin Telematics

Grymt sugen på att komma igång med hemautomation. Har dock beslutsångest eftersom det finns några system att välja på. Vinner jag får jag ett smartare hem och mindre ångest - två flugor i en smäll.
 
1.Rejoin Telematics
Klart jag vill ha ett intelligent hus
då slipper jag spring runt och styra allt manuellt
Snart kommer tomten
 
1 ska det vara
Jag reser hela veckorn och kommer hem till ett mörkt och kallt hus varje fredagkväll. Vore trevligt att kunna ändra på det och bli lika smart som alla vänner på BH
 
Svar: 1

Har nu under ett år gått och haft tankarna på att investera i ett hemautomationssystem, men
pengarna har gått till diverse andra renoveringar i huset. Så detta skulle bli en perfekt julklapp till
två nya inflyttade Kungälvsbor.
 
Svar: 1 Rejoin.

Jag har länge drömt om att få styra hemmet från fjärran. Jag vill också slippa alla jobbiga timers.
 
Svar 1

Vi har renoverat vårat hus från topp till tå för att göra detta var vi två. I trädgården vi sliter men inte sålänge som kälen biter. Vi har kommit så långt att vi kan börja med projekt som är kul exempelvis styra hemmet med intelligens till jul. Starta motorvärmaren när det är kallt och göra detta via mobil eller automation ja det är ballt!
 
Svar: 1

Det här är projektet en hemskt teknikintresserad ingenjör längtar efter att sätta tänderna i för att bryta av höstens spackel och slipdammsäventyr i huset. Jagandet av strömbrytare i huset för att få julemysfint är inte uppskattat av den gravida sambon...
 
Fick genast min fantasi att börja bygga ett smart system för olika delar i hemmet, men främst belysningsdesign som jag kanske då kunde hantera trots att jag är är långpendlare och reser mycket i jobbet.
Tänk om man kunde montera en öppningsanordning för katterna som kunde styras genom att se via webkamera om de vill in och då snabbt kunna öppna/stänga en kattdörr på distans. Skulle vara så elegant att slippa komma hem till stort svart hål ute på landet denna årstid utan istället montera lyktor som upplyser vägen och energieffektivare bara lyser när behovet finns...


Med förhoppning...
 
Svar:1
Vi lever i ett hem med en autistisk son och skulle behöva så mycket automatisering som möjligt för att förenkla vardagen för honom!
 
Svar 1

Flyttar i Februari till vårat första hus, ekonomin är inte på topp när allt annat ska inhandlas så en technörd skulle gärna ta emot detta.
 
Svar:1

Som deltidsbrandman kan man ibland få bråttom hemifrån då tänker man stängde jag av kaffebryggaren? Då hade det varit perfekt om man kunde stänga av den via telefonen på väg till stationen.
 
Svar: 1. Rejoin telematics

Om jag vinner installerar jag belysningsstyrning med hjälp av Zipabox:en och skrämmer skiten ur frugan när hon är hemma ensam i huset, hon har tittat alldeles för mycket på "Det okända"....!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.