Testar mer än gärna den maskinen! Kommer närmsta månaderna (hmm, troligen resten av livet eftersom vi renoverar två (and counting) timmerhus som vi försöker bo i) göra bjälklags- och timmerväggsförstärkningar, förflyttningar av bärpunkter i takstolar. Hålsågar upp till 150mm lär det bli en del samt träborr av Milwaukee Selfeedtypen upp till 80mm. Men kanske framför allt: Kommer att dra i hutlöst mycket skruvar av kaliber från 6x80 upp till 8x220, och det bör väl vara den sortens arbete den här dragaren är till för?
 
Aldrig i livet. Tror inte mina handleder klarar denna. Vad är nästa steg, en bilbatteri på skruvdragaren? Men jag har en även bättre ide: Ta bort batteriet helt, då behöver man inte bära en sån monster, och lägg till en sladd som man kopplar in i väggen i stället. Då har man hela kärnkraftsverket bakom skruvdragaren.
 
Varför pröva inte denna också, ni tokar?

6uOVOcM.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Valdemar Atterdag skrev:
Aldrig i livet. Tror inte mina handleder klarar denna. Vad är nästa steg, en bilbatteri på skruvdragaren? Men jag har en även bättre ide: Ta bort batteriet helt, då behöver man inte bära en sån monster, och lägg till en sladd som man kopplar in i väggen i stället. Då har man hela kärnkraftsverket bakom skruvdragaren.
Varför så negativ?

Dessa maskiner är ju till för jobb där man inte har el, där det är opraktiskt med sladdar eller man helt enkelt vill ha en urstark skruvdragare.
Det skulle inte finnas 28-36v modeller i flera generationer om det inte såldes några.
 
Redigerat:
Valdemar Atterdag skrev:
Aldrig i livet. Tror inte mina handleder klarar denna. Vad är nästa steg, en bilbatteri på skruvdragaren? Men jag har en även bättre ide: Ta bort batteriet helt, då behöver man inte bära en sån monster, och lägg till en sladd som man kopplar in i väggen i stället. Då har man hela kärnkraftsverket bakom skruvdragaren.
Bilbatteri? Varför gå ner från 36v till 12v? Det positiva med högre spänning är att strömmen blir lägre för ett specifikt effektuttag. Dock tror jag att man här väljer att gå upp i effekt istället för att göra nättare lindningar. Det negativa är att man behöver öka på batteriets storlek givet att man vill behålla samma kapacitet
 
Nyköpt hus med renoveringsbehov, ja mitt första hus. Jag gör testet rättvisa Mitt test kommer visa vad en hus amatör kan åstadkomma med kvalitets verktyg.
Jag kommer beräta som konsument vad vi behöver och tycker.
 
Testar gärna!

Har aldrig hållit i en sådan tungviktare förut. Kan vara kul att jämföra den mot dom mindre klasserna.
 
Akahigi
Testar gärna denna om jag får. Min lilla blå bosch fixar inte självdragande. Ska skruva några tusen skruv på jullovet om det går som planerat, skulle då slippa hyra. Har bara testat 18V förut, där tyckte jag inte det var tillräckligt stor skillnad i kraft för att motivera ett köp.

Ska också såga några hål i lättbetong, försökte härom veckan men då brann biltema-borrmaskinen upp :(

Det var dessutom enda borrmaskinen jag har förutom borrhammaren...
 
Även jag kan tänka mig att testa.

Har en del större hål i olika material som ska tas. Bland annat för ventilation och kabl/rör-genomföringar. Och denna maskin borde vara idealisk till detta. Har ingen batteri-maskin som är tillräckligt kraftfull för detta, så det hade varit intressant att se ifall denna 36 volt maskin klarar av jobbet.

Har tillgång till en del olika maskiner genom mitt jobb som kan användas i jämförelse. Exempelvis Hiltis 22volt skruvdragare
 
Redigerat:
Jag har en 18V blå bosch, en 12V Atlas Copco samt en 12V Milwaukee och ser gärna att jag får testa skillnaden mot en 36V maskin. Skiljer det verkligen lika mycket mellan 18V och 36V som det gjorde mellan en 12V och en 18V?
Motsvarar prestandan viktökningen? etc
 
Jag är verkligen frivillig att testa detta monster, verkar riktigt brutal!

Har relativt stor erfarenhet av batteri verktyg, men har aldrig testa en borr/skruvdragare med 36V. Så jag skulle mer än hjärna plåga den...
 
T
Vilket jävla monster.......

give_it_to_me_stephen_colbert.gif
 
Jag anmäler mitt intresse att prova denna best. Håller på med en renovering och borrar och skruvar i betong, tegel och trä.
 
Vore trevligt att jämföra mot min Makita 14,4 som jag är nöjd med. Får leverans av garagebyggsats den 20:e så det lär bli en del skruva/borra i framtiden.
 
Jag sällar mig i ledet till att pröva detta monster! Har fått strikt förbud mot att sälja MIN 18V Bosch då frugan älskar den. Själv kör jag mest ltx maskiner och en och annan milwaukee 12 voltare så det blir ju lite att jämföra med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.