svar:1

Skulle vara skönt att slippa alla nexa-fjärrisar som ligger och styra allt från nallen istället:)
 
Svar: 1 Rejoin Telematics AB

Vi har många hål att stoppa pengar i och jag skulle, i likhet med "reactor" ovan, inte tro att min fru vill lägga pengar på automation. Detta vore en bra start. Det finns en hel del jag skulle vilja automatisera samt övervaka vårt hem.
 
SvarETT är rejoin.

Det här kan bli knuffen som gör att jag får ändan ur vagnen.
 
Jag har letat runt länge efter ett system att kunna styra våra lampor,värme m.m samt att kunna följa sin elförbrukning live.
Jag arbetar inom en mkt. Stort Larm och säkerhetsbolag med mitt Område brandlarm.
När jag även fick se att man kunde koppla in rökdetektorer till detta system blev jag då bara ännu mera intresserad.
Samt att vi har ett antal Nexa, proove insticksenheter som fungerar med 433 MHz - modulen.
Tack på förhand
 
Svar 1
Eftersom tidigare ägaren av vårt hus tyckte det var smart att tända ytterbelysningen från garaget och inte hallen. Behöver vi nu något ännu smartare för att slippa denna lösning utan att behöva dra om elen i huset.
Att desutom kunna få till en lösning som sparar energi samtidigt gör det ännu smartare.
 
Svar: 1. Rejoin Telematics

Jag kan inte se något smartare och bättre sätt att kunna förenkla vardagen.
I vår familj finns tre barn, 3, 5 och 7 år gamla, att kunna vara ett föräldrar stöd på väg hem ifrån jobbet då barnen börjar gå hem själva ifrån skolan vore utmärkt! :)
Här ser jag genast användningsområden som tända lampor, dra igång xboxen, tv:n(bollibompa) värma maten i micron..
Kan Zipaboxen natta barnen också, så behöver jag inte vinna, utan blir en betalande kund utan tvekan..:)
 
Svar: 1

På vintern när vi till sommarhus far
det om fötterna kallt drar
Med Nipabox vi vårt hem skulle kunna styra
utan att elräkningarna blir allt för dyra

Johanna / Missfixtrix.com
 
Svar 1
Har länge följt och fascinerats av den oändliga z-wave tråden här på byggahus men tyckt att det verkar för omständigt med vera. Nu har ögonen dock fallit på zipabox som verkar ha ett väldigt trevligt och användarvänligt interface! Tekniska saker ska vara enkla och lättförståeliga för användaren samt ha ett bra pris, Någon som zipato/zipabox verkar ha förstått!
 
Akahigi
Svar: 1

Ska bygga om övervåningen med en massa ljus och el. Lite automation skulle göra det lättare för katterna att titta på tv när de är ensamma hemma.
 
#1 Rejoin Telematics AB

En blivande förälder har inte mycket extra pengar, men för den skull inte mindre teknikintresse. Kanske kanske kan jag få sambon att förstå nyttan med ett smart hem nu när all vaken tid kommer att fokuseras på annat än hemmet...

Tack på för hand, hoppas på härliga helger till er alla /Lars
 
Svar 1: Rejoin Telematics AB

Vill testa och koppla in Zipato Zipabox med deras KNX modul. För då skulle ju förrådet också bli smart med Z-Wave. Samt givare för tempövervakning och logic till motorvärmare utan att det kostar skjortan för oss.
 
Jag behöver ett enkelt system att styra el och värme i min stuga,
som vi båda kan förstå, jag och min fruga.
Det kommer att spara på energi och pengar från min lön
och allra viktigast, det är bra för miljön.

Johan Stråhle
 
Svar 1

Livet som föräldraledig prylnerd med begränsad inkomst gör att det här vore en perfekt julklapp till tomtefar.
 
1. Rejoin Telematics
Att trycka på en knapp på telefonen och se det tändas vore fett
Idag blir man i stället alldeles svett
När man i huset rusa runt
Och kontrollerar om vår Tellstick levererat tunt
Tvåvägskommunikation är det enda raka
Vår Zipabox får över hemmet vaka
 
Rätt Svar : 1 Rejoin Telematics

MIn fru är redan vansinnig på alla nexabrytare jag automatiserat med "timerkontrollen", vad händer om jag vinner detta? Lovar lämna rapport :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.