Det tycker jag är en bra idé. Vi har likadant och jag har valt att reglera ner hela huset genom innekompenseringen men vi har ett ganska litet hus som gör att kaminen värmer såpass uppe med att det inte gör något att det inte går upp värme under tiden vi eldar.
 
Manipulerar man utegivaren får det även andra effekter, exvis att sommar/vinteromställningen påverkas.

Det enda vettiga är att styra på innetemperaturen.
 
Intressant diskussion det blev av min fråga. :) Har som sagt inte nått vägs ände ännu med det vanliga styrsystemet. Igår fick det nya sovrummet innanför köket sin golvvärmeslinga inkopplad och om nåt år så försvinner ytterligare radiatorer i och med att vardagsrummet också får golvvärme. Först då får vi se om det behöver göras något åt styrningen.

Tills dess kan man roa sig med att hålla koll på pumpen med det här programmet: http://www.husdata.se/ Jag kollade på pumpen igår och det finns en serieport där man åtminstone kan tanka ut data. Tror inte man kan ta kontroll över kompressorn så frågan hur man kan styra pumpen utifrån återstår. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.