Veckans tävling vecka 50:
Tävla om paket för att bygga smart hem

zipabox_main_02a.png

Vill du kunna styra ditt hem med mobilen? Zipabox är en kontrollenhet för hemautomation, som fungerar med både Nexa och Z-wave. Med en Zipabox inkopplad kan du styra alla prylar som du har kopplade till ditt Z-wave- eller Nexa-system, till Nexasystem krävs dock en tilläggsmodul.

Vinnaren i den här tävlingen tar hem kontrollenheten och kan därmed börja bygga på sitt smarta hem!

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter företaget som driver Smart-telematik.se


1. Rejoin Telematics
X. Smart Telematik
2. Intelligent by Telematic

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 december.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smart-telematik. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smart-telematik för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
KumlaEkeby och 1 till
  • Laddar…
Svar: 1

Jag behöver uppgradera befintlig automatisering till något mer effektivt och med högre tillförlitlighet!
 
Svar: 1. Rejoin

Jag har länge försökt att välja vilket automationslösning jag ska börja installera i huset, men velar hela tiden fram och tillbaka, men om jag skulle få en kontrollenhet så behöver jag inte längre vela på vilken väg jag ska ta!
 
Svar 1. Rejoin Telematics

Vi har antagligen södra Sveriges mest korkade hus (OBS De boende inte inräknade i påståendet).
Lite intelligens efter porslinpropparna hade ju suttit som en kortslutning.
 
matsa79
Rätt svar är 1 Rejoin Telematics

Använder för tillfället tellstick men är sugen på att byta upp mig för att göra huset mer intelligent och för att få ett mer flexibelt hem.
 
Svar: 1

Vill väldigt gärna prova hemautomation, har några nexa-prylar som jag skulle vilja testa att styra.
 
Svar: 1

Man behöver en civilingenjörsexamen för att förstå sig på vår nuvarande lösning (raspberry pi). Vill gärna byta ut denna mot något som även fru och barn kan styra...
raspberry_nexa.jpg
 
svar 1

Jag ligger i startgroparna för att börja automatisera vårt hem och denna lilla pryl skulle vara perfekt!
 
Svar: 1
Eftersom släkten bor i andra änden av landet så är vi ofta hemmifrån långa perioder på vår semester och med denna pryl kanske hemmet blir smartare än tjuvarna.
 
Svar: 1

Det är först när man skaffat prylar för hemautomation som man inser att man borde gjort det mycket tidigare. Håller på att växa ur nuvarande controller och behöver en Zipabox som är kraftfullare.
 
Svar: 1

Hemautomation vet ball, skulle vilja prova på att automatisera lite i hemmet.
 
Svar 1 Rejoin Telematics

Jag och min fru har precis köpt vårat första hus. Och det är många projekt på gång, pengarna går åt. Jag gillar automation men jag tvivlar på att min fru anser att vi ska lägga pengar på det. Så det vore en perfekt vinst för mig.
 
Svar: 1

Vår saga börjar med en teknikintresserad kille,
som så många andra, sitt hem lite smartare göra ville.

Han drömde om dimmers, pluggar och automatiska brytare,
Z-wave, relän och kanske även något ytterligare?

Hans sambo var emellertid avvisande och tvär,
hon sade: "Du vet, det är inte sånt vi lägger pengar på här!"

Killen bönade och bad, förklarade begär och nyttor,
varpå sambon tvärt svarade: "Aldrig! Gå och diska fler byttor!"

Nej, i detta hus var det ensamt att vara nörd,
ingen trodde nog på allvar att hans bön skulle bli hörd.

Men så vid jul, miraklernas tid,
en tävling om just en Zipabox tog vid.

Det var hans tur nu, det var så det kändes!
I hans ögon, var det ett litet hopp som tändes?

Med glädje, het som en flamma,
hans röst bröt ut: "Mina drömmar kanske också kan bli sanna!?"

Nåja, hur det än blir med vår drömmares teknikvår,
vi vet att till Byggahus och Rejoin Telematics hoppet nu står.
 
  • Gilla
tkortell och 4 till
  • Laddar…
Svar: 1 Rejoin Telematics

Lägger all min tid, energi och mina pengar på att renovera min lägenhet. Jag har skaffat två Nexa-dimmer, fast jag har ingenting för att fjärrstyra dem utan tog den billiga varianten (att dra kabel).
Att få en tidig julklapp och att få installera ett automatiseringssystem som detta vore fantastiskt.

Skulle självklart dokumentera allt i min byggtråd.
Väldigt kul att installera helt nya grejer och visa upp vad man har gjort:
http://www.byggahus.se/forum/social...-lagenhet-2a-56kvm-kok-vardagsrum-sovrum.html
 
Svar: 1

Har precis skrivit på för att bygga ett nytt hus, hur coolt vore det inte att få ett automatiserat nytt hem!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.