Ni som använt container som förråd vid husbygge alt permanent - har ni sökt bygglov för den? Måste man det om det är en temporär lösning exv vid husbygge?
 
Vid "tillfällig" uppställning krävs inget bygglov, och med tillfälligt menas att man bör kunna styrka att man använder containern vid renovering etc.

Jag måste dock skaffa bygglov innan jag kan ställa min sjöcontainer bredvid garaget :(
 
Var ställer du den? Vi fick begära tillstånd för att ställa containrar på gatan när vi byggde.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Var ställer du den? Vi fick begära tillstånd för att ställa containrar på gatan när vi byggde.
Ja, det samma fick jag, men gatumark äger du inte själv. Jag åkte på bygglov + tillståndsavgift från polisen dessutom :mad:
 
Jag skall ställa den på tomten i samband med fritidshusbygge.
 
Om du har bygglov får du automatiskt rätt att ha den där. Bygger du däremot en bygglovsfri tillbyggnad måste du söka bygglov om inte containern också ryms inom bygglovsfriheten.
 
Vi har en gammal container som förråd som har stått här ett par år nu under husbygget och nu garage.
Allt som finns i containern är det som skall in i garaget när det är färdigt.
Har inte frågat kommunen om något lov.
Grannarna är förstående över att vi behöver den, men längtar nog lika mycket som vi på den dagen den försvinner.
Någon som vill köpa en billig container till sommaren :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.