När jag installerade QR-appen i telefonen för 1,5 år sedan så testade jag lite för att se om det funkade. Men sedan dess har jag inte haft någon som helst användning för den alls. Äntligen kom den till nytta, TACK! (y)
 
ullberg
De verkar ju inte ha de skarpaste anställda på marknadsavdelningen. Har ni sett TV-reklamen? Utöver att det är kasst dubbat från Tyska (bara idén om att dubba kan ju bara komma från dubbningens högborg, DE) så kanske någon skulle kollat igenom materialet för att se om det funkar med våra kulturella normer. (tja, om det inte var så att de stämde av det mot 70-talets dito då...)

Man får iof. ge dem cred för att det är lite att se något som i alla fall avviker lite från den härskande PK-normen här i Svedala...

/U
 
ullberg skrev:
De verkar ju inte ha de skarpaste anställda på marknadsavdelningen. Har ni sett TV-reklamen? Utöver att det är kasst dubbat från Tyska (bara idén om att dubba kan ju bara komma från dubbningens högborg, DE) så kanske någon skulle kollat igenom materialet för att se om det funkar med våra kulturella normer. (tja, om det inte var så att de stämde av det mot 70-talets dito då...)

Man får iof. ge dem cred för att det är lite att se något som i alla fall avviker lite från den härskande PK-normen här i Svedala...

/U
Udda kan vara kul, nu har jag inte sett reklamen på TV men det finns ju två dubbningsskolor bland våra grannländer. Den Polska där någon person sitter och läser den polska översättningen direkt från ett manuskript. Sedan har vi den Tyska som man knappt ser att det är dubbat och i många fall är den Tyska versionen bättre än originalet.

Jag tycker dock att MM ska ha cred för att dom står för sitt tyska ursprung och gärna bjuder lite på sig själva i reklamen. Det är ju samma stil som Ikea kör utomlands.
 
ullberg
Korvgubbe
Jag har alltid tolkat det som att MM Sverige driver med tyskarna och deras dubbning.
 
Jag fick också reklambladet med QR-koder i måndags. Läste första sidan och tyckte det var idiotiskt så slängde den i återvinningen.

Igår kom ett nytt reklamblad från MM.....med priser utskrivna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.