-MH- skrev:
Men om man får betalt för restiden är det väl knappast träligt?
Så det finns alltså inga tråkiga jobb?
 
-MH- skrev:
Men om man får betalt för restiden är det väl knappast träligt?
Långt till grossisten om något glöms, inga lunchställen i närheten, går inte att köpa snus...
 
blackadder skrev:
Så det finns alltså inga tråkiga jobb?
Finns det säkert, men är det verkligen roligare att stå och spika åtta timmar än att sitta i bilen två timmar och spika sex timmar?
 
Fotografen skrev:
Långt till grossisten om något glöms, inga lunchställen i närheten, går inte att köpa snus...
Går inte att köpa snus? Men seriöst...
 
"Bara ett exempel helge"...att allt fler får lappsjuka när man lämnar asfalten är en sanning, stöter på fenomenet nästan varje dag.
Så länge det finns jobb inne i stan kan det vara svårt att få ut hantverkare utanför tullarna, mer besvär för samma/mindre pengar.
Försök med en firma på en mindre ort "åt andra hållet".

(Nej, jag snusar inte och jag bor i en liten bonnahåla, trivs med det.)
 
-MH- skrev:
Finns det säkert, men är det verkligen roligare att stå och spika åtta timmar än att sitta i bilen två timmar och spika sex timmar?
Förhoppningsvis tycker hantverkaren det..........

Jag skulle inte vilja pendla 2h till mitt jobb även om det var på arbetstid.
 
Fotografen skrev:
"Bara ett exempel helge"...att allt fler får lappsjuka när man lämnar asfalten är en sanning, stöter på fenomenet nästan varje dag.
Så länge det finns jobb inne i stan kan det vara svårt att få ut hantverkare utanför tullarna, mer besvär för samma/mindre pengar.
Försök med en firma på en mindre ort "åt andra hållet".

(Nej, jag snusar inte och jag bor i en liten bonnahåla, trivs med det.)
Vilken hantverkare vill jobba inom tullarna, ingen parkering, trängeselskatt och bilköer. Bättre att kunna parkera utanför kundens hus, gå in i köket dricka en kopp kaffe med kunden och prata igenom arbetet och tillvägagångssättet.
 
Trängselskatten får säkert kunden på fakturan, kötiden helt säkert, Parkerar gör man på trottoaren, alternativt dubbelparkering. :)
 
Kan du göra detta jobb själv? Eller delar av det? Med de offerter som du fått låter det som att det vore lönsamt att ta ledigt utan lön från jobbet och hugga i själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.