tacho skrev:
Någon som har fått mailsvar från Schmid de senaste dagarna? Mailade om ett paketpris igår morse men inget svar än...
Jag vet inte hur lång tid det tog för mig, men det kan nog ha varit någon dag eller två. Jag fick 2% rabatt, men då handlade jag för 15000 kr också. Ingen jätterabatt alltså.
 
Nej, jag förväntar mig ingen jätteskillnad, ordinarie priser är ju redan bra. Vill dock ha svar på mail innan jag beställer något därifrån.
 
Tänkte ge en liten uppföljning. Schmid svarade sent omsider på mailet och bjöd på en överraskning i form av att paketpriset blev nästan €20 dyrare än summan i varukorgen. Detta med hänvisning till den dyra frakten på skenor (den fria frakten var visst inte riktigt fri).


Det är fortfarande ett bra pris, men kanske inte så pass bra att det är värt krånglet att beställa och riskera fraktskador.
 
Jag köpte min Kapex med mft från dem. 4 paket om 20kg st, fraktfritt... Kanske är jag bidragande till din extra frakt.
 
Jag har hittat en engelsk firma som jag tycker ha sjukt bra priser på Festool. Problemet är fraktpriserna, fick 90£ i fraktkostnad för en Boomarm och lite lull-lull. Tydligen skickar han med Parcel. Jag påpekade detta för honom att han låg väldigt högt i frakt och han tyckte det var synd att affären inte blev av pga det och undrade om jag själv ville ordna frakten på något vis? Har tittat lite på DHL´s sida men den är rörigare än jag vet inte vad...
http://www.powertool-supplies.co.uk/
 
Frågan är hur sugna don är på att skicka en 270cm skena till en sänksåg? :/
 
Har varit ikontakt med honom idag och det är inga problem att skicka stora grejer . Dom använder sig av UPS och Parcel som är dyrare än DHL när det kommer till större tyngre grejer, tyvärr.
 
Dock är väl risken ganska stor att det blir dyrare än i butik om man beställer enstaka saker med ovanliga dimensioner.
 
Skippar nog 270 skenan och kör på dubbla 140. Kommer upp i över 20tkr, borde tycka att man kan få nån krona i rabatt :/
 
Eller beställ en Makita skena. Har en 3m för jag tyckte Festools motsvarighet var för dyr...
 
Tredje dagen utan svar från dem. Är dom ofta sega med att svara?

Med vänlig hälsning, Fredrik
 
Tillbaka till orginalfrågan så tycker jag det är värt att skanna av Polen.
Använder man sig av Google Chrome som webläsare med direktöversättning till Engelska så går det jättesmidigt.

En bra startpunkt är Ceneo.pl, en polsk "prisjakt"
http://www.ceneo.pl/;szukaj-festool
 
Nimajneb skrev:
Tillbaka till orginalfrågan så tycker jag det är värt att skanna av Polen.
Använder man sig av Google Chrome som webläsare med direktöversättning till Engelska så går det jättesmidigt.

En bra startpunkt är Ceneo.pl, en polsk "prisjakt"
[länk]
Trevligt med lite nya aktörer...(y)

Har dock en undran.....är det jag som gör fel eller när blir det billigt???

Är lite småsugen på en DTS 400 EQ och kastade mig över Nimajneb´s länk och fick fram 9st butiker...
Om man tog ett snittpris på dessa 9, hamnade man på 1258 PLN (Zloty) dvs i runda slängar 2700SEK utan frakt.... Lindar´n tar 2960SEK fraktfritt...
Hur många skulle handla i Polen för att tjäna i bästa fall 260kr??? Räck upp en hand!!!!
Nu begriper ju tom jag att dyrare maskiner genererar större skillnader....men jag vill ju bara ha en DTS:surprised:
 
Remne skrev:
Trevligt med lite nya aktörer...(y)

Har dock en undran.....är det jag som gör fel eller när blir det billigt???

Är lite småsugen på en DTS 400 EQ och kastade mig över Nimajneb´s länk och fick fram 9st butiker...
Om man tog ett snittpris på dessa 9, hamnade man på 1258 PLN (Zloty) dvs i runda slängar 2700SEK utan frakt.... Lindar´n tar 2960SEK fraktfritt...
Hur många skulle handla i Polen för att tjäna i bästa fall 260kr??? Räck upp en hand!!!!
Nu begriper ju tom jag att dyrare maskiner genererar större skillnader....men jag vill ju bara ha en DTS:surprised:
Kanske alla som vill ha en maskin:cool:, Lindarn har den inte på lager och det verkar vara ett tillfälligt extrapris.
Sedan ska man väl jämföra billigaste Polska butik med motsvarande Svenska. Tar vi hänsyn till lager så jämför vi 2500SEK i PL mot 3245 i Sverige. Ingen aaaaning om fraktkostnaderna dock.
 
Nimajneb skrev:
Kanske alla som vill ha en maskin:cool:, Lindarn har den inte på lager och det verkar vara ett tillfälligt extrapris.
Sedan ska man väl jämföra billigaste Polska butik med motsvarande Svenska. Tar vi hänsyn till lager så jämför vi 2500SEK i PL mot 3245 i Sverige. Ingen aaaaning om fraktkostnaderna dock.
Nog är det så.....det är iaf lite billigare än på Idealo DE och UK...sen tror ju jag i min enfald om jag klickar i en beställning på Lindar´n så gäller priset, eftersom det står i annonsen (förutsatt att det går att göra en beställning, då den "väntas in"..........HÖR DU DET SNÄÄÄÄÄLLA TOMTEN...... :cool:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.