Dags att aktivera denna avdelning oxå.

Min undran:
Är inbyggda halogenspots en fluga eller en bestående trend?
Är de bättre eller är det ren kosmetika?
 
Enligt en vän till oss som ritar upp och säljer kök så är spottar i taket inte så "hot" längre, dvs det är på väg ut. Men på vad man hört här i forumet så verkar ju var och varannan fortfarande vilja installera spottar lite varstans i huset, så det är nog en smaksak det där.
 
Är inte mode egentligen bara till för dem som inte själva kan avgöra sin tycke och smak ;)

Man måste väl själv i sådana läge avgöra om man tycker att spottar verkar vara en bra och praktisk sak tycker jag. På samma sätt som att alla vill ha rostfria vitvaror, antingen tycker man om det och skaffar det eller så gör man det inte oavsett om det är inne eller ej.

Jag tycker spottar är väldigt praktiskt både som enskild ljuskälla och i kombination med andra. Men när saker är "hotta" riskerar ju att de blir överdrivna, t.ex. i alla rum överallt för att sedan användas lite mera sparsamt.

 
En poäng till dig Nybyggare. Håller med fullständigt  ;D

Vi ska ha bara i köket och kanske i badrummet över badkaret  ;D

Liten ändring  ;D
Alla badrum och köket och inte kanske, men i det stora badrummet har vi tänkt oss ha fiberbelysning i taket, läckert! ;D
 
Håller med nybyggare... Mode Är för folk utan egen vilja, titta bara på alla hemska kläder som folk knallar runt med... det är OMÖJLIGT att så många tycker att det är snyggt.
 
Jag säger bara....funkishus med pulpettak. : :) :D ;D
 
Min dotter och hennes man renoverade köket nyligen och satte spottar med dimmer i taket. Det ser jätte läckert ut.
 
Pelle. Du är helt ute. Det är inte ens inne att tänka själv. ;)
 
Om man har högt i tak och dessutom monterar spotlights, då kan det inte vara så kul att byta dessa lampor.. ???
Men det kanske ingår en stege vid köp av stora partier ;)
/C 8)
 
Pelle hade förmodligen inte rosa benvärmare för 15-20 år sen heller... Visst är det märkligt att man bara frös om benen då ??? Heja Pelle Egen stil e bäst 8)
 
marge skrev:
Enligt en vän till oss som ritar upp och säljer kök så är spottar i taket inte så "hot" längre, dvs det är på väg ut.
Vad har man istället? Är det något som är på väg in istället, enligt din vän?
 
Vad har man istället? Är det något som är på väg in istället, enligt din vän?
Ja, man har väl nån annan typ av belysning! ;D
Nä jag vet inte om det är nån annan "trend" på väg in, och min vän sa inget om det heller eftersom jag inte har frågat.
 
Jag och min man är lite oense om spottar.
Jag gillar nämligen att ha lampor tycker att det är en snygg prydnad(om man hittar rätt lampa).
Min man vill ha spottar, men får jämka lite(som i alla förhållande)så badrummen ska vi ha spottar i och i hallen ev. iviss del av köket.
I gengäld så hoppas jag få min svarta backelit kontakter. :)
 
Micke P skrev:
Själv är vi så trötta så vi kräks  :p på alla allmogehus, 1 1/2 plans Herrgårds hus, köksluckor med allahanda krusiduller, "romantiska" badrum .......

Nä, tacka vet jag ett stilrent nyfunkis hus, snygga rena linjer, högt i tak !!! (pulpettak är läckert !!), häftigt kök, mycket spots och stora öppna ytor !!!! enkla färger och inga krusiduller !! Det blir vårt drömhus !!!
Ahaa! En ärkefiende! Jag tycker precis som du fast tvärtom. Jag har alltid tyckt illa om funkisstilen och särskilt nyfunkisen som verkar vara funkis utan att vara funktionell.

Nämn tid och plats så kan vi göra upp ;)
 
General Failure skrev:
Ahaa! En ärkefiende! Jag tycker precis som du fast tvärtom. Jag har alltid tyckt illa om funkisstilen och särskilt nyfunkisen som verkar vara funkis utan att vara funktionell.

Nämn tid och plats så kan vi göra upp ;)
Håller helt med GF
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.