blackadder skrev:
Om man nu ska gnälla på att rörmokaren har höjt priserna med 20% sedan 2009 så får man väl jämföra med vad det som dom reparerar/bygger har stigit i pris?
Det var inte helt enkelt att se logiken i men man borde förstås kompensera för penningvärde, inflation och löneökning.
 
Ja där jag bor har priserna sjunkit 20-30% och jag vet ingen hantverkare som tar under 500.
 
MathiasS skrev:
Det var inte helt enkelt att se logiken i men man borde förstås kompensera för penningvärde, inflation och löneökning.
Nej, logiken var väl lite haltande, men själv har jag sett mitt eget huspris stiga mer än 20% på 4 år och har under tiden haft förmånen att få avdrag på utförda tjänster under tiden.

Men grannen jobbar i norge och han är inte lika glad över ROT,
Fast han tjänar nästan dubbelt så mycket som mig.......
 
Odjuret skrev:
Tja.... då fick du det sagt igen.... men tack vare det höga skattetrycket så har vi nästan gratis sjukvård, föräldaförsäkring. Du har rätt att vara hemma med ditt nyfödda barn i 1år. Dagisplats kostar inte skjortan...
Det finns massa saker som vi får men som vi inte ser!

[...]
Jo, jag känner din ståndpunkt sen tidigare men kanske har du missuppfattat min.

Jag vill inte ta bort det du beskriver - men sanningen är att vi hade allt detta för flera decennier sedan med ett avsevärt lägre skattetryck!

Dessutom håller det vi "får" för våra skattepengar inte längre särskilt hög kvalitet.

Svensk skola är exempelvis sämst i Norden och långt under OECD-genomsnittet.

Endast Serbien och Lettland har längre vårdköer än vi - och så vidare.

Den dagen "ni" skattekramare börjar se till utgiftssidan istället för intäktssidan så tror jag förutsättningarna finns för att skapa ett bättre samhälle!

Lägger till lite sådana gubbar här så att ingen blir ledsen i ögat:
:) ;) :p
 
  • Gilla
osociala jävel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.