Hej håller på med min hall som är utbilad, kvar är det en del betong kvar runt väggarna. Inte så raka kanter. Tänkt lägga 17cm cellplast (7 +10cm) men det verkar svårt att få det tätt mot resterna av betongen. Funkar det att fylla utrymmet med eps cement och sen fylla på med finbetong upp till samma nivå som cellplasten?
 
Du kan väl fylla med EPS hela vägen till höjden för cellplatsen.
Sen ska du ju ändå gjuta med flyt eller cement till färdighöjd över detta.
 
Ja men tänkte mest på att jag inte kommer att gjuta inom 3 dagar. Men annars så är det ett alternativ alltså. Har mailat eps cement frågor om att gjuta med det på cellplasten, hittar inga konstruktioner på deras hemsida nu. Det skulle vara en bra lösning.
 
Blev avrådd att gjuta med eps cement på cellplast. Den var för mjuk blev svaret. Självklart var deras bästa ide att gjuta allt med eps cement för den ej sjunker och drar fukt. Skulle bli bättre isolervärde än cellplast efter ett tag.

Men man tror vad man vill, det är deras produkt.

Ej bestämt mig för hur jag ska göra, 30mm flytspackel blir dyrt... Men antar at det går att gjuta över med finbetong också men med längre torktid.
 
Ska man prima de betongresterna som finns kvar i rumme innan gjutning med eps cementt?
 
S
ibland räcker det med att fukta betongen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.