KnockOnWood skrev:
Det finns alltså fortfarande folk där ute som inte har
Ingen reklam tack!
på sina brevlådor :eek:
Ja, man måste ju se till att skogsindustrin får jobb! ;)

//Patrik
 
Undrar egentligen vad som är mest fårskalligt. Att läsa kvällstidningar eller jaga rea-priser?
 
  • Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
Idiotiskt, jag som redan var sugen på att byta ut pekskärmsmobilen mot min gamla SE T230 blev just ännu mer sugen på det.

Vad är vitsen med ett reklamblad utan priser egentligen?
 
Redigerat:
Johan mlg Karlsson skrev:
Fast dom fick dig att faktiskt gå in på deras hemsida. OCH dessutom att skapa en tråd på ett av Sveriges mest lästa forum. ;)
Ja, men då känns det ännu mer korkat, om man blir omnämnd i negativ bemärkelse eller......
 
jkarlberg skrev:
Ja de som har kamin :)
Den där jävla reklamen är så full i färg så den går faen inte att starta en brasa med!
Min reklam åker i soporna, oftast oläst, som idag ;-)
 
Jag gillar Volvias nya radioreklam i stockholmsområdet: "Nio av tio är nöjda med sin Volviaförsäkring".

Deras sales pitch är alltså att 10% av kunderna är missnöjda!
 
  • Gilla
nicke1
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Jag gillar Volvias nya radioreklam i stockholmsområdet: "Nio av tio är nöjda med sin Volviaförsäkring".

Deras sales pitch är alltså att 10% av kunderna är missnöjda!
Av de 2% som svarade på enkäten :)
Konstigt att det inte var fler missnöjda, de som är nöjda svarar väl inte på såna frågor.
 
Patrik_Hed skrev:
Ja, man måste ju se till att skogsindustrin får jobb! ;)

//Patrik
Och tryckerierna.

Jag känner egentligen bara en person som inte har Ingen reklam... på lådan.

Han jobbar på tryckeriet som producerar skräpet.
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
I USA kör dom mycket med 70% FAT FREE!

Dvs 30% fett. :thumbdown:
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Workingclasshero skrev:
Den där jävla reklamen är så full i färg så den går faen inte att starta en brasa med!
Min reklam åker i soporna, oftast oläst, som idag ;-)
Ja den mesta reklamen är ju svåreldad och bildar bara en massa aska och det beror på alla olika fyllmedel som blandas i pappersmassan, lera/finmalen marmor mm, dessa fyllmedel är ju billigare än processade fibrer.
 
KnockOnWood skrev:
Jag känner egentligen bara en person som inte har Ingen reklam... på lådan.
Lite intressant att du har sådan koll på din bekantskapskrets. Jobbar du åt NSA, FRA eller något liknande? ;)
 
Alfredo skrev:
Lite intressant att du har sådan koll på din bekantskapskrets. Jobbar du åt NSA, FRA eller något liknande? ;)
Det brukar stå med stora bokstäver på brevlådan. Har du aldrig sett det :eek:
 
KnockOnWood skrev:
Det brukar stå med stora bokstäver på brevlådan. Har du aldrig sett det :eek:
Nej jag får nog erkänna en fundamental ouppmärksamhet när det gäller bekantskapskretsens brevlådor och eventuella "anvisningar" på dessa. :surprised:
 
Hmm, måste man enligt lag inte ange pris på varor i reklamen?

QR-koden gör ju att många människor inte kan läsa priset.
 
Det är väl inte helt osmart egentligen. Hela syftet med reklambladet är att du ska komma till butiken och köpa en inte lockprissatt pryl istället för den billiga (utan marginal) som de satt ut i reklambladet och enbart har 5 ex i hela sverige av. Sen ska du helst också skriva på för deras kreditkort, köpa på "räntefri" avbetalaning (som blir allt annat än räntefri om du råkar missa en enda betalning) och köpa till deras snordyra försäkring.

Elektronikladorna tjänar i stort sett inga pengar på prylarna, utan det är finansierings- och försäkringsbitarna som står för vinsten.
 
  • Gilla
pelle242
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.