Hej hoppas ni har mer info.
Tänkte fråga om man ite är nöjd med värmepumpen man köpt från ett företag funkar några dag sen slutar den och så håller den på har man inte rätt att lämna tillbaka den och få sina pengar eller hur funkar det tack för alla svar
 
Akahigi
Tror de har rätt att försöka fixa den först, men: vad är problemet?
 
ok men dom har typ varit här ofta nu flera gånger ändrar program massa olika fel koder. har inte haft en stund ro köpte den för att undvika pellet men nu har jag betalat den men funkar inte så får köra pellets för det. den vill inte frosta av så den jobbar sen lägger den av. sen efter det är det något annat fel blir så trött skulle bara vilja ha tillbaka mina pengar. sen sa han om en annan sak som jag blir väldig arg han säger att min HUVUD säkringar är för klena 16a men varför installerar man en pump om man vet att det är för lite fattar inte
 
Akahigi
Måste vara en helsikes pump som behöver mer än 16A, är det luft/vatten?

Det borde de upplyst dig om innan de satte in den.

Kan de inte få det att fungera så har du ju rätt att lämna tillbaka alltihopa.
 
Om du har fått en värmepump med cerebral pares tycker jag du ska byta den, annars föreslår jag att du byter rubrik.
 
  • Gilla
Seglarvännen
  • Laddar…
ok jo sa sa jag med till han det skulle du sakt innan du installerade pumpen. sen har el kille från eon varit och fördelat allt varmvattenberedaren för sig tvätt maskin för sig osv.
 
ok jo sa sa jag med till han det skulle du sakt innan du installerade pumpen. sen har el kille från elajo varit och fördelat allt varmvattenberedaren för sig tvätt maskin för sig osv.
 
blackadder skrev:
Om du har fått en värmepump med cerebral pares tycker jag du ska byta den, annars föreslår jag att du byter rubrik.
Ja man måste ju va pk jämt.
 
Inte för att vara elak, men visst köpte du väll en Kina pump å den va billig.....
 
16a räcker för pumpen 6,5A men du kan inte köra mer än 10A till per fas för då löser proppen. Då får du effektbegräbsning på elpatroner...
 
Jag ändrade rubriken.

/ mvh moderator
 
Göran.W
Vad då huvudsäkringarna för klena går dom sönder om inte så kan han inte säga att dom är för klena.
Det tråkiga när man köper en kina maskin i detta fallet en klitech luft vatten är att dom ofta har problem med avfrostningen för det är ofta maskiner som inte är gjorda för vårat klimat som säljs.
 
nu har man fått hjälp från kullafors ab mycket det va mycket enkelt att fixa problemet när duktiga mäniskor gör det..
 
Vad va det som va fel då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.