Är på jakt efter ett larmsystem till huset och hittade detta till ett bra pris.
http://www.homealarm.se/index.php?cPath=63

Någon som har det som kan ge lite feedback på det :)?

Det som verkar trevligt med detta larm är att det finns en hel del olika typer av sensorer att koppla till det.
Bland annat trådlösa vattensensorer vilket jag tycker skulle vara grymt trevligt att ha med tanke på diskmaskin,tvättmaskin,kyl,frys samt under diskbänk.

Alternativt om nån har tips på ett annat bra larm med flera möjligheter som gärna också går att styra med telefonen via nån app.
 
Det där är ett billigt "kinalarm" som jag tycker de verkar ta väldigt bra betalt för.

Kolla runt lite på ebay o liknande så kommer du finna en uppsjö likvärdiga larm till bra mycket bättre pris.

Detektorer för fukt, temp etc har nästan alla larmsystem så det är inget unikt för detta.
 
Erikoolio: Ah tack för svar så det är ännu ett kinalarm :(. Inga tips på ett bra larm helst utan abonnemang hos vaktbolag. Sen får det som sagt gärna ha möjligheten att bygga på fuktlarm.
 
Agility från Risco tycker jag är riktigt vettig. Ingen app vad jag känner till, men SMS o riktigt vettiga talade meddelanden.

http://www.teletec.se/web/9?cid=238&pid=780

Finns en mängd olika detektorer så som fukt, gas, rök etc samt IP-modul, I/O-modul m.m.
2-vägs kommunikation mellan central och knappsats/fjärrkontroll är också riktigt bra.

Ca 5500:- för ett "baspaket" med GSM på webshoppar som alarmbutiken och vikinglarm, men det går säkert hitta billigare om man letar runt lite som vanligt.
 
Har Abell Securitys larm sedan 1 år tillbaka med bl.a vattensensorer. Mycket nöjd med det, många funktioner och lätthanterat med deras app.Går att få helt utan månadsavgift, värt att kika på. http://www.abell-security.se/
 
BigR
KumlaEkeby skrev:
Erikoolio: Ah tack för svar så det är ännu ett kinalarm :(. Inga tips på ett bra larm helst utan abonnemang hos vaktbolag. Sen får det som sagt gärna ha möjligheten att bygga på fuktlarm.
Visonic Powermaster 10 kan du köpa från tex KLSAB eller Protexus och använda utan koppling till LC. Jag har mitt kopplat så det ringer och SMS:ar tre telefoner samt mailar bilder om något utlöser. Det finns även fuktdetektorer och annat godis om man är intresserad.
 
Sök lite på Z-vave. Typ Fibaro home center 2 eller Vera lite. Eller kolla in tråden z- wave in da house här på bygga hus
Z-vave tekniken bygger på trådlös teknik där du kan bygga ditt eget system och styra det mesta i huset. / Herr hatt
 
Erikoolio: Tack för tipset ska kolla det lite mer.
Ekim: Låter intressant!
BigR: Det ska jag kolla upp fuktsensorer är nåt jag verkligen vill ha då det är mycket saker i huset som det är draget vatten till :)!
Herr hatt: Ja Z-wave är trevligt gillart, men är ute efter ett rent villa larm dock gärna med fuktsensorer.
 
Oki. Fast med Z-wave kan du ju bygga ett eget " villalarm" med de funktioner du vill ha Finns en massa olika sensorer som fukt , brand, rörelse temperatur mm mm och det går att styra via en app Visst kanse inte den billigaste larmlösningen du kan hitta men det går att bygga ut och till systemet som du själv vill. En nackdel dock är att så vitt jag vet går det inte att koppla z-wave larm till larmcentraler för väktarutryckning. Men det kanse kommer

Har själv tänkt installera fuktsensorer och en brytare som stänger av huvudvattnet om det blir en läcka eller när jag " larmar" på huset
 
Jag har Homesecure Basic i min sommarstuga sedan ett par månader, ett GSM-larm från Homealarm. Gick på ca 1700 kr. Hade hantverkare där nu i höst ett par veckor inkl eljobb och det funkade hur bra som helst. Kör med Comviq kontant som jag fyllde med 100 kr. Larmet messar och ringer två nummer så det kostar typ 4 spänn för varje larm (hantv. slarvade en del med avstängningen). Kör rörelsedeckaren inne och fönsterbrytaren i boddörren ca 5 m bort genom en trävägg.


Finns app till att styra med. Lite pill med att få det att funka men eg är det bara att följa bruxen. Valde mellan Vikinglarm, som erbjuder förinställning för 200 kr och verkar vara mkt likt, men valde detta då det finns en app:). Får se hur det funkar i en ouppvärmd stuga i vinter när det går ner till 20 minus. Har kollat ang. batterier iaf och det verkar inte vara nått problem med Alkalinebatterier ner till 20-30 minus.


Vi hade en inbrottsvåg förra vintern och även nu i höst. Jag har klarat mig av nån anledning, kanske för att jag hade larmdekaler redan tidigare. Vill dock inte att nån bor kvar i stugan som man gjorde i vissa stugor, därav larm.


Intressant det här med att kalla saker billigt kinaskit men jag antar att det är ett typiskt svenskt sätt att försvara det egna valet av ett mycket dyrt larm tillverkat i… Kina antagligen;). När jag var liten gällde japs-skit som t.ex. riskokare och vi vet ju alla vilka bilar och hojar som aldrig går sönder idag:)
 
Sådär ja! Nu är det maj och det har inte varit så tokkallt i Stockholm i vinter förutom ett par dippar. Larmet och batteri funkar iaf hur bra som helst. tar nog hem det till lgh:n i sommar när vi flyttar ut till stugan:) Hittat samma larm mycket billigare än det jag betalade och många verkar sälja samma larm under olika namn. Ger Erikoolio rätt där:) Dock har min tillverkare en svensk fungerande kundtjänst om det nu kan betyda nåt.
 
HomeAlarm är inte att rekommendera. Väldigt trevlig support, men varorna är inte speciellt bra.. Vi fick en trasig detektor, och dessutom slutade en magnetkontakt sluta efter typ en vecka och därför skickade vi tillbaka allting och fick våra pengar tillbaka. Letar nu efter ett annat larm.
 
Tråkigt! Kan ju inte svara för annat än mitt larm då men du fick tydligen pengarna tillbaka:) Kanske hade du fått byta åxå? Finns måndagsex överallt vad jag vet, trist. Även min brytare la av måste jag erkänna (fick larm om det) men jag fick ett nytt batteri hemskickat direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.