Tjena,

har ett Bosch Easy här hemma och nu har vi sagt upp den fasta telefonen och köpt till en 3G-modul (DX4020G) men hur f*n kommer jag åt och programmera om centralenheten för att den ska få kommunikationen med 3G-enheten? All programmering sker ju via telefon och den är ju borta, jag tycker ju att jag borde komma åt det genom att ringa upp nummret till det SIM-kortet jag satt i men det kopplar bara ner direkt
 
Du kan koppla in en telefon direkt i larmcentralen. Plinten för telefoningången är fyrpolig och det är de två yttre plintarna som ska användas.
När du ska koppla upp dig mot larmet trycker du på den lilla knappen till vänster på kretskortet till ett relä klickar till och lyfter sedan luren.
 
DABBR skrev:
Du kan koppla in en telefon direkt i larmcentralen. Plinten för telefoningången är fyrpolig och det är de två yttre plintarna som ska användas.
När du ska koppla upp dig mot larmet trycker du på den lilla knappen till vänster på kretskortet till ett relä klickar till och lyfter sedan luren.
Lyckades med det nu men får ändå inte igång GSM-modulen, det verkar som att 4020G är till för Bosch Easy V3 men mitt system är V2.5, vet någon om man kan uppdatera systemet?
 
Redigerat:
Tror du behöver inkommande linje för det skall funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.