Hej Byggahus.se

Jag gillar verkligen verkligen innehållen i nyhetsbreven och läser de flesta av dem, Men måste dem skickas ut mellan 06.00 och 07.00 på lördagmornar? I och med att vi har tekniken som vi har idag så har nog de flesta som har en smartphone sin mail knyten till telefonen vilket innebär att det plingar till när det kommer ett mail. jag håller min mail ren från spam så de mail jag får brukar vara viktiga så därför har jag inte ljudfunktionen anstängd,

I morse blev jag väckt för 4:e helgen i rad av erat nyhetsutskick, skulle det inte gå att göra så ni skickar ut det lite humanare tider? annars blir jag nog tvungen att avsäga mig det för nu har jag tröttnat på att bli väckt av er :) kanske fler än mig som lider av detta i-lands problem?

Nöjd men ändå inte nöjd forumanvändare

/ Jakob
 
Håller med.
Vore bättre med annan tid.
/Valjn
 
Dom kanske vill undvika rusningstiderna…? :D
 
Tack för stödet! =) Ju fler inlägg desto större chans att jag får ostörd sovmorgon nästa lördag ;)
 
Ännu enklare är att stänga av ljudet för ny epost.

Inser att detta enkla påstående kan trampa på ömma tår. Men jag tror man mår väldigt bra av att inte bli påmind om ny epost utan att istället kolla den när det passar i ens eget schema. Från en som får alldeles för många mail per dag ;)
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 1 till
  • Laddar…
På vissa telefoner så kan man ställa in att den bara skall hämta e-post mellan t.ex. 08:00 - 22:00. En mycket praktisk funktion om man inte vill bli störd. Denna funktion har jag använt mig av.

Det finns många som skickar e-post på märkliga tider då många forum som man bevakar kan vara placerade i andra världsdelar.. Det verkar som att alla inte kollar om det är natt i Sverige :). Det kan även finnas personer som vill veta allt så snart som möjligt. Så enklaste är nog att försöka kolla om din telefon har någon möjlighet att schemalägga.

MVH

Anders
 
Med appen "smart connect" kan man slå ifrån vissa aviseringar, ljud mm. Automatiskt mellan valda klockslag om laddaren är ansluten.
 
Pingvinpalatset skrev:
Ännu enklare är att stänga av ljudet för ny epost.
[...]Men jag tror man mår väldigt bra av att inte bli påmind om ny epost utan att istället kolla den när det passar i ens eget schema.
Absolut. Att ständigt bli avbruten av en plingande telefon är inte nyttigt i längden. Läs mejl/fb/etc då du vill, inte när telefonen plingar till.
 
Kan någon förklara hur man slår av mailutskick på bevakade trådar? Man får ju notifieringar i appen... Det finns ju en länk i mailet, men det framgår inte om den även avbryter notifieringar i appen.
 
Jag använder mig av llama för att automatiskt slå på och av ringsignalen och styra andra saker i telefonen. Det går att konfigurera så att vissa saker bara sker om man är på en viss plats, tex hemma och man kan sätta prioriterade kontakter som alltid kan ringa på full volym.
 
Har du en iphone kan du använda funktionen "stör ej", under inställningar. Man kan då schemalägga tysta perioder, ex vis 00-07. Samtal från favoritlistan eller samtal där samma nummer ringer två gånger inom 3 minuter kommer igenom. Liknande funktion finns säkert även för android.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
fireboolt Programera Din telefon din telefon:p
 
Ta inte med telefonen till sovrummet!
 
Att mailen väcker dig tycker jag du kan lösa på annat sätt, finns en uppsjö mer eller mindre tekniska lösningar. Däremot gillar jag att veckobrevet dimper in innan frukost på lördagmorgonen. Då har man något länktips till intressant forumtråd att läsa vid frukostkaffet på helgen.
 
Ett klassiskt fall av SBS! (skit bakom spakarna)

I Android så heter det blockeringsläge (Samsung iaf). Där kan man ställa in om man vill att telefonen skall vara tyst viss tid på dygnet. Jag har t.ex. stängt av ljudet för notifikationer, men inte för samtal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.