Förra året slog vintern till 1 Dec och stannade nog till April:banghead: . I år så har det blåst lite och kommit några snökorn. Väderprognosen fram till 20 Dec säger snitt +5. Så jag måste säga att denna vinter börjar klart bättre än förra vintern.(y)
 
  • Gilla
TeroM och 2 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Förra året slog vintern till 1 december och stannade nog till April. (y)
I år så har det blåst lite och kommit några snökorn. Väderprognosen fram till 20 december säger snitt +5.
Så jag måste säga att denna vinter börjar klart sämre än förra vintern. :banghead:
 
  • Gilla
Nimajneb och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Oj Alex86!

14 mil åt sydväst har jag kanske 5 mm snö, men bara där den kan gömma sig bakom grässtråna.
ImageUploadedByByggahus.se1386400767.576385.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utsikt från dotterns rum nu på morgonen...
 
Vi hade väl ungefär samma väder som Marstrands station rapporterade. Vi ligger ungefär lika högt och ser Carlstens fästning från altanen.

Vi blev av med en tegelpanna. Inte så kul då huset är två våningar högt och vi är höjdrädda. Men det får lösas, det finns inga alternativ.

Desto roligare att titta på grannens flaggstång. Han är sommargäst och jag vet inte vad han tänkte i somras när han köpte en hög flaggstång att ha i detta utsatta läget som vi bor på. :rolleyes: Nu saknar iallafall flaggstången toppkula, vimpel och snöre... och är bara en liten tunn vit pinne som vajjar i vinden. Hoppas vi slipper lyssna på hans klapprande flaggstång nästa sommar (här blåser det alltid).

Vi har ingen snö alls...
 
Är en inglasad veranda fattigare numera efter Sven. Den var murad med överdel i trä.
Vinden fick fäste i taket som slets loss överdelen från muren varpå ett fönster splittrades. Det var rätt otäckt att se hela byggnaden dansa. Infästningen som var över 1dm långa kraftiga plugg drogs helt ur muren och husfasaden. Som tur var valde takskivorna i detta läge att splittras så vinden kunde blåsa rätt igenom.
Fick ägna fredagen åt att kapa ner resterna.
Så mina planer inför våren har blivit att bygga "ny" veranda.
 
Bubblaren skrev:
Är en inglasad veranda fattigare numera efter Sven.
Pics or it didn't happen!
 
alex86 skrev:
[bild]
Utsikt från dotterns rum nu på morgonen...
Hunden håller med om att det är ungefär 30 cm. ImageUploadedByByggahus.se1386413683.500392.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bubblaren skrev:
Är en inglasad veranda fattigare numera efter Sven. Den var murad med överdel i trä.
Vinden fick fäste i taket som slets loss överdelen från muren varpå ett fönster splittrades. Det var rätt otäckt att se hela byggnaden dansa. Infästningen som var över 1dm långa kraftiga plugg drogs helt ur muren och husfasaden. Som tur var valde takskivorna i detta läge att splittras så vinden kunde blåsa rätt igenom.
Fick ägna fredagen åt att kapa ner resterna.
Så mina planer inför våren har blivit att bygga "ny" veranda.
Du måste lägga upp en bild!
 
ImageUploadedByTapatalk1386420942.905666.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter önskemål!!!!
Det satt ett fönster över muren, numera utspritt i hela verandan
 
Redigerat:
Bubblaren skrev:
[bild]
Efter önskemål!!!!
Det satt ett fönster över muren, numera utspritt i hela verandan
Ajajaj!
Inte roligt
 
Det var grymt halt på småvägarna idag, man fick köra i hastigheter som påminner om 2 pensionärer i en röd Toyota Aygo.
 
skalman1 skrev:
Det var grymt halt på småvägarna idag, man fick köra i hastigheter som påminner om 2 pensionärer i en röd Toyota Aygo.
Hade varit värre om det påmint om en Chevrolet Matiz, men den halkan kanske kommer senare:D
 
Bubblaren skrev:
[bild]
Efter önskemål!!!!
Det satt ett fönster över muren, numera utspritt i hela verandan
Täcker hemförsäkringen detta?

Hur som helst, bra att ingen blev skadad.
 
Felanmälde i fredags och det verkar som om jag kan få ut en del.
Kan säga att både jag och grannen flyttade våra bilar då dom klart var i riskzonen.
Trodde att träkonstruktionen skulle splittras och slitas i delar. Det visade sig att den var förvånansvärt intakt men hade slitit ut fästena ur väggen där taket var infäst. Jag har ingen detaljbild men kan lova att det var många, långa och kraftiga plugg som var mer eller mindre utdragna. Det var i princip det strukturella styrkan i träkonstruktionen som gjorde att det inte blev en totalkolaps
 
Nimajneb skrev:
Hade varit värre om det påmint om en Chevrolet Matiz, men den halkan kanske kommer senare:D
Häromkring så verkar Aygo, Yaris Verso och Matiz vara spärrade vid 65 km/h. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.