Shakula skrev:
Synd man inte bor i Tokholm. Men kanske någon annan kan ha nytta av det?

[länk]
Synd att man inte visste det där innan så man hade haft tid att lägga undan pengar. :(
 
huggan skrev:
Om du hittade denna tråden menar du väl billigt? :)
Billigt men mycket pengar då...:)
 
Relativt billigt kan vara absolut dyrt. ;-)
 
Jag var på rean hos Sernbrandt, mest för att kolla hur det var. Jag har ju hört hur det går till när HM släpper nya kollektioner av toppdesigners, och ville se gubbversionen av samma tillställning. Killen som stod först hade tydligen varit där sedan 05. :)

Jag hade inga speciella grejer jag kollat ut innan, så det blev ett parallellanhåll till TS55:an, våtfilter till CTL:en och en Festool-muff till dammsugarslang. Ordpris knappa 900 enligt Festools hemsida, jag betala 441:-. Godkänt, men det är en dyr hobby man har...
 
jonmo skrev:
Jag var på rean hos Sernbrandt, mest för att kolla hur det var. Jag har ju hört hur det går till när HM släpper nya kollektioner av toppdesigners, och ville se gubbversionen av samma tillställning. Killen som stod först hade tydligen varit där sedan 05. :)

Jag hade inga speciella grejer jag kollat ut innan, så det blev ett parallellanhåll till TS55:an, våtfilter till CTL:en och en Festool-muff till dammsugarslang. Ordpris knappa 900 enligt Festools hemsida, jag betala 441:-. Godkänt, men det är en dyr hobby man har...
Det var ganska utplockat antar jag?
 
Jag var också där och plockade lite festoolgrejer för drygt 21 papp. Ganska nöjd.
Ville först ha MFT bordet men såg sen att det var gamla versionen och inte MFT/3 så det fick vara.
Hade satt upp budget på runt 40k men det var omöjligt att plocka med sig så mycket då det var fullt mycket folk och nästan omöjligt att gå i lokalen.
De bästa prylarna togs snabbt på högst en kvart.
 
  • Gilla
Herr Hysteres och 1 till
  • Laddar…
End skrev:
Jag var också där och plockade lite festoolgrejer för drygt 21 papp. Ganska nöjd.
Ville först ha MFT bordet men såg sen att det var gamla versionen och inte MFT/3 så det fick vara.
Hade satt upp budget på runt 40k men det var omöjligt att plocka med sig så mycket då det var fullt mycket folk och nästan omöjligt att gå i lokalen.
De bästa prylarna togs snabbt på högst en kvart.
Det är fördelen med systainers, 5 i varje näve och så ett 10-tal på en rullbräda man skjuter framför sig.
 
Redigerat:
Shakula skrev:
Synd man inte bor i Tokholm. Men kanske någon annan kan ha nytta av det?

[länk]
Men wtf?! 16:48 kommer jag dit, komplett med litet barn, sen men eftersom min inställning är att jag köper vad som helst bara det står festool på det borde jag ha gott om tid.

Och så var det till 15:00. Å andra sidan spelar det väl ingen roll om allt kul försvann 7:15
 
K-Rauta har minst 17% på allt i butiken här i Eskilstuna idag, kanske gäller på flera ställen? Det fanns även lite Bosch och Ryobi med 30-50%.
 
hantverkare1 skrev:
Det var ganska utplockat antar jag?
Jag var där redan från start, så allt fanns ju :) Blev lite störd av att jag missade att slita åt mig elhyveln som jag tänkt skulle vara nästa inköp, den snoddes framför näsan på mig! Men jag hade som sagt inget i sikte egentligen, så det var mest kul att vara där.
 
frav skrev:
Är denna BHP453 tillräckligt "bra"? Eller är det bara detta pris som gör den prisvärd iom 2st BL1830 batterier?
frav skrev:
Men med 3.0Ah heter den väl BHP453RFE & med 1.3Ah BHP453SHE, om jag fattat rätt. (?)
Vet inte om jag ska handla då jag har Metabos LTX 18V maskiner. Men ingen laddbar slagborr, då jag inte behövt detta utan då kört med nätdrivna borrhammare eller slagborr. Men det är ju alltid trevligt & prova andra fabrikat också. :) Men då vill man ju inte ha en budget maskin, utan något vettigt. Jag har dock dålig koll på Makita & alla deras modeller.
Jag vart lite sugen på att testa Makita 18V Li maskinen från NetOnNet, men jag avstår nog detta i nuläget. Verkar vara en alldeles för hög andel fel på BL1830 batterierna (tydligen för låg kvalitet på cellerna). Sen finns det olika versioner på batterierna & dess elektronik, utan & med stjärna, men det framgår inte vad som ingår i denna maskin. Laddaren verkar vara av äldre utgången modell, DC18RA, ej den nu gällande DC18RC. Ej heller framgår det om BHP453 är stjärnmärkt. Sen så introduceras nu D-modeller av maskinerna, så dessa äldre B-modeller är på utgående/utförsäljning. Samt att det numer finns BL1840 batterier, som eventuellt ska ha bättre celler (men det återstår väl att se). Dock förmodligen inget fel på BHP453 maskinen i sig.
Så jag kör vidare med mina Metabo 18V Li med Air-Cooled laddning. Makita får kanske en ny chans igen, om ett tag, när generationsskiftet slått igenom.
 
frav skrev:
Så jag kör vidare med mina Metabo 18V Li med Air-Cooled laddning.
Det är ju inte direkt så att du sitter med Svarte Petter i dagsläget... Då jag aldrig sett någon klaga på Metabos batteriprodukter och de vågar ge tre års garanti även på ackarna känns det som lite "best in class" trots att ingen (i vanlig ordning när det gäller Metabo) känner till det. Jag undrar hur mycket större det märket hade varit ifall deras marknadsföringsbudget hade varit i paritet med Bosch...?
 
End skrev:
Jag var också där och plockade lite festoolgrejer för drygt 21 papp. Ganska nöjd.
...
Hade satt upp budget på runt 40k...
Du är min hjälte och en sann förebild för oss alla. Den dag du kommer till konsumtionshimlen kommer jag vara smickrad ifall jag får öppna dörren åt dig.
 
  • Gilla
danielandersson och 2 till
  • Laddar…
frav skrev:
Verkar vara en alldeles för hög andel fel på BL1830 batterierna (tydligen för låg kvalitet på cellerna). Sen finns det olika versioner på batterierna & dess elektronik, utan & med stjärna, men det framgår inte vad som ingår i denna maskin.
Jag har ett helt gäng Makita BL1830 som hänger med alldeles utmärkt, de äldsta ända sedan LXT-serien var tämligen ny. Nu använder ju inte jag dem 8h/dag, men ändå. Vad har du för info om att det är hög andel fel på dessa? Och vad är "hög andel"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.