Svar: 60Nm

Mitt husbygge har varit jäkligt kul!
Med undantag för ett tillfälle och det var när sketna inbrottstjyvar bröt sig in i huset och snodde alla mina verktyg :(
Så nu är det bara att börja bygga upp verktygsarsenalen igen och detta hade ju varit en fin start!
 
Svar 1.60Nm

Om jag vann skulle denna maskin ges till min far i julklapp Han jobbar ca 60 timmar veckan men nekar aldrig till att ställa upp när man behöver ett handtag. En stor förebild som är värd en extra present.
 
1. 60 Nm

Med denna DeWalt
skänkt av Toolab
man kan ta det kallt
och du blir riktigt snabb.
 
60 nm

Varför vill jag ha den? Tja, varför inte? Jag har ingen skruvdragare idag så jag har alltid lånat av föräldrar samt min arbetsplats när jag behövt en. Lite besvärligt att inte ha tillgång till en när som helst och ständigt behöva besvära andra.
Vinner jag denna så skulle jag ju spara 2800 kronor på framtida bostadslån där jag annars ändå kommer behöva köpa en. :)
 
Svar: 1 - 60Nm

Finnes: Clas Olsson billigaste skruvdragare med 9 år på nacken. 6-7 timmars laddtid och ca 10 minuters användningstid. Givetvis levereras den med ett batteri i dåligt skick.

Denna fungerade knappt i en lägenheten. Med nyköpt kåk så gör den sig bäst som bokstöd....om ens det.
 
1. 60 Nm

Har suktat efter just denna skruvdragare ett tag. Den har några egenskaper som jag verkligen gillar.
- Ett riktigt skönt handtag som verkligen passar min hand, och en skön balans.
- Högt varvtal 600/2000 RPM. Riktigt bra!
- Högt moment, att kunna dra 5-6 mm skruv i 2000 rpm lär ju kunna snabba upp bygget rejält.

Skulle verkligen upskatta denna maskin, så slipper jag dra skruv i ca: 300 rpm med min nuvarande trötta dragare. Nästan 10 gånger snabbare alltså!
Jag räknar med att hinna dra kanske 25000 skruvar under 2014. Om vi räknar med att jag spara 4-5 sekunder per skruv så kommer jag ha tjänat över ett dygn i arbetstid när året är slut. Jag kommer alltså kunna klämma in minst en hel vilodag nästa år. (y)

Dessutom är den snygg!:)
 
Redigerat:
1. 60 Nm

Tänkt byta lockpanel på delar av sommarstugan och kommer nog skruva upp den om jag vinner denna skruvdragare.
 
1. 60Nm

Vårens byggprojekt är ett cirka 50m^2 stort trädäck, för att klara den mängden skruvar krävs det en rejäl å bra maskin!
 
1. 60nm

Skulle ge denna maskin i julklapp till farsan som fortfarande envisas med att köpa billiga biltema junk.
 
1. 60Nm

Därför att jag behöver en ersättare till min gamla trogna blåa Bosch som nu gett upp fullständigt efter nästan 8 år.
 
1.60Nm

Jag tänker använda denna DeWALT ...till...ALLT
 
Svar: 60nm

Vad mer behöver jag säga ;)
IMG_0657.jpg
 
Svar: 60 nm

Jag vill hjälpa min mamma inreda hennes nya hus som hon har flyttat in i efter att ha gått igenom en skillsmässa, men blir hela tiden hindrat av min pappas gamla eldriven borrmaskin som hittills har har tagit sönder 5 bits, och flertalet borrar, för att inte tala om att hela tiden behöva släpa runt på förlängningssladdar som trasslar ihop sig!

En DeWalt DCD780M2 skulle vara ett stort hjälpmedel till att få min mamma att känna sig som hemma igen![h=1][/h]
 
60 Nm

Har ett grymt stort behov av en skruvdragare man kan lita på och då är denna Alternativet med stort A!
 
Svar: 60 Nm.
Skulle vara den första julklappen jag får på många år... alltså som jag inte har köpt till mig själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.