Mikael_L
Ja det är inte säkert att allt mitt läckage kom genom spikhålen under ströläkten.

Divoroll-limningen hjälpte kanske en del. Jag tror det, men det är ju alltid svårt att uppskatta mängden läckage då man inte samtidigt kan jämföra regnmängden samt vindläget.
 
Var det Divoroll duk du använde?
 
Någon skrev att Roofing superstore inte skickar till Sverige men det gör de visst. Däremot vill de inte skicka en 2,8 meter bred rulle med vindduk så nu funderar jag på att hitta en egen transportfirma som kan köra hem det. Men en så stor rulle blir säkert löjligt dyr att få hem, även om grundpriset på den är bara drygt hälften mot Sverige.
 
martinradbo skrev:
Någon skrev att Roofing superstore inte skickar till Sverige men det gör de visst. Däremot vill de inte skicka en 2,8 meter bred rulle med vindduk så nu funderar jag på att hitta en egen transportfirma som kan köra hem det. Men en så stor rulle blir säkert löjligt dyr att få hem, även om grundpriset på den är bara drygt hälften mot Sverige.
Har dom vindduk hos roofingsuperstore? jag kan ej hitta det. har tänkt mig Tyvek supro plus på taket (halva priset kontra byggmax (byggmax 60kr/m, tyvek i UK 30kr/m), men jagar även vindduk för väggarna, då rimligen motsvarande hos Tyvek. Jag hittar enbart takprodukter?
Jag kan tänka mig vindduk som är 1,4m bred och montera den vertikalt. kan du länka vart du fann den?
 
busgraab skrev:
Har dom vindduk hos roofingsuperstore? jag kan ej hitta det. har tänkt mig Tyvek supro plus på taket (halva priset kontra byggmax (byggmax 60kr/m, tyvek i UK 30kr/m), men jagar även vindduk för väggarna, då rimligen motsvarande hos Tyvek. Jag hittar enbart takprodukter?
Jag kan tänka mig vindduk som är 1,4m bred och montera den vertikalt. kan du länka vart du fann den?
Det är på Roofing superstore. På orderbekräftelsen står det:

DuPont Tyvek Supro Plus - 50m x 1.5m Roll 6 117.75 20.00 706.50

DuPont Tyvek Housewrap - 100m x 2.8m Roll 2 158.60 20.00 317.20

Klober Butylon / Butyl Tape (50mm x 25m) 1 14.95 20.00 14.95

DuPont Tyvek Housewrap - 100m x 1.4m Roll 1 79.30 20.00 79.30

Additional Payment 48 5.00 20.00 240.00

Första raden är takduken med klisterkant.
Andra och fjärde raden (HOusewrap) är vindduk för vägg, skillnaden är nog inte mycket mer än att väggduken inte har klisterkant.

"Additional payment" på 240 euro är tillägget till den ordinarie frakten för att jag ville ha 2,8 meter-rullarna av väggduken och då gick de inte in på den ordinarie frakten. Dock, till skillnad från vad jag skrivit tidigare, så löste de ändå transporten till slut.

 
hur gick det, fick du hem rullarna?

funderar själv på att ta hem takduk + vindduk

//T
 
thestrut skrev:
hur gick det, fick du hem rullarna?

funderar själv på att ta hem takduk + vindduk

//T
Absolut, när vi bara hade kommit överens om pristillägget för de långa rullarna (som inte går att skicka på vanlig pall eftersom de är 2,8 meter långa) så gick det smidigt sen. Minns inte exakt leveranstid men det var inget att bråka om hur som helst.

Kan varmt rekommendera en order därifrån.
 
För mig som ännu inte är insatt i det här med vindduk, måste den va 2,8 meter finns inte smalare som man kan skicka på vanlig pall?

Vad fick du betala för frakttillägg för 2,8meter?
 
Jag vill ha så få skarvar som möjligt, därför valde jag så breda/höga dukar som möjligt. Men visst kan du köpa 1,4 m bredd istället så blir frakten billigare.

Exakt vad jag betalade tror jag står tidigare i den här tråden, minns inte detta nu.
 
Vilken duk är det som gäller om man vill lägga den direkt på råspont och sedan pannplåt direkt på utan läkt?
 
gissar att det är underlagspapp, svart YAP eller YAM eller vad den heter...
 
camaro1969 skrev:
gissar att det är underlagspapp, svart YAP eller YAM eller vad den heter...
Jag är på jakt efter en takduk som är diffussionsöppen avsedd för förläggning på råspont för att slippa göra luftspalt. Och som dessutom fungerar ihop med pannplåt direktförlagd på råsponten.

Ingen aning om en sådan produkt existerar.
 
tror nog man borde kunna göra på samma sätt som falsad plåt, dvs vanlig papp?
 
Raskus skrev:
Jag är på jakt efter en takduk som är diffussionsöppen avsedd för förläggning på råspont för att slippa göra luftspalt. Och som dessutom fungerar ihop med pannplåt direktförlagd på råsponten.

Ingen aning om en sådan produkt existerar.
Nej sån produkt existerar inte för har du ingen läkt under plåten så får du ingen ventilation och då funkar inte den diffussionsöppen duken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.