Blir tokig på att Byggahus forum konfigurerar upp egna tangentbordsgenvägar (OK, keyboard shortcuts). Går detta att slå av på forumsidan i min profil eller måste jag stöka med Greasemonkey för att få rätt på det?

Anledningen till det det irriterar mig är att vissa kombinationer krockar med tangentbordskombinationer jag har i min webbläsare.
 
Hej,

du får nog försöka fixa det själv är jag rädd. :( Snabbknapparna (är väl korrekt svensk översättning?) sätts av CKE, som är en mjukvara som byggts in i vBulletin, som är en av mjukvarorna som Byggahus använder.
Tyvärr så är integreringen så dåligt gjord så det är nästan omöjligt att ändra något med det. (Inte ens de bakom vBulletin klarar av att ändra något längre!)

Så vi sitter fast med det systemet vi har, trots att det på många sätt fungerar ganska så dåligt.
 
phl skrev:
Blir tokig på att Byggahus forum konfigurerar upp egna tangentbordsgenvägar
Görs det? Har jag helt missat. :surprised: Var finns info om detta, exempelvis vilka "genvägar?" som finns?
 
För er som faktiskt vill slå av eländet så kan jag rekommendera följande Greasemonkeyskript:

https://gist.github.com/rodneyrehm/5213304

Lyckan är total, kan nu återigen trycka CTRL-I för att få upp vim för redigering av text ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.