Någon som har erfarenheter ang Eksjöhus i det stora hela, både positiva och negativa.

Ska själv bygga Lyckan från egna hem serien.
 
Vi håller också på att bygga ett Lyckan med Eksjöhus och är än så länge jättenöjda både med säljaren och entreprenörerna.
var bygger ni??
 
Får man fråga vad huset kostar? Hur är standarden?

/ Jessica
 
Jag har byggt ett Lyckan. Slutbesiktning på torsdag ;D. Jättenöjd med Eksjöhus och entrepenörer. Kvaliteten är jättehög med tanke på att det ska vara ett "budgethus". Är det några problem fixar Eksjöhus det på direkten, åtminstone för mig 8).

Trots att det inte är totalentrepenad känns det som det för säljaren sköter alla kontakter med entrepenörerna och våra önskemål och synpunkter har vi bara tagit med säljaren som då har vidarebefodrat dem till berörda parter.

Som sagt jättenöjd ;D. Kom gärna med fler frågor om det är något ni undrar över.
 
Hej!
Låter bra att kvaliteten och standarden är hög. Får man fråga hur mycket huset kostat totalt för er utan tomt?
/ Jessica
 
gusper skrev:
Som sagt jättenöjd  ;D. Kom gärna med fler frågor om det är något ni undrar över.
Roligt att allt gått bra!
Med vilket kontor har ni gjort affär?
// Hans
 
Huvudkontoret i Eksjö, priset ca 1 247 000 :-. Ej helt klart då jag ej fått sista räkningen från elektrikern än tror att det blir lite tillägg på ca 10 - 15 000 ???.

Då har vi gjort invändig målning o tapetsering + tagit hand om sopor. Lite standardhöjningar i köket, bl a fullhöjd och körsbärsluckor. Fullhöjd är klart att rekommendera även fullhöjd på garderober.
Kakel o klinkers i alla våta utrymmen (det tror jag alla säljare räknar in). Parkett i alla torra utrymmen.
 
Hejsan

Vi har också köpt ett hus av Eksjö (Stockholm), Söderviken och är hittills nöjda. Vi väntar f.n på bygglovet så att jag kan inte säga hur det blir i förlängningen.

Lycka till!

Carina
 
Vi bygger ett Kvadraten från Ekjöhus. Vi har köpt av säljaren i kronoberg och så här långt är vi nöjda. Hoppas vi säger likadant när allt är klart.
 
robbin skrev:
Vi bygger ett Kvadraten från Ekjöhus. Vi har köpt av säljaren i kronoberg och så här långt är vi nöjda. Hoppas vi säger likadant när allt är klart.
vad har ni kalkylerat med utan tomt, letar efter ett liksinnigt hus.
 
Vår kalkyl ligger på 1193000. Det är för 35graders tak, oinredd ö-vån men med trappa upp, standard kök, vitvaror husqvarna spis (ej häll),kyl,frys, fläkt, torkskåp och tvättmaskin, kakel och klinker, Av detta är 694000materialsats, 439000för all entrepenad såsom grund, bygg, el, vvs-arbete. 60000 är övrigt såsom kakel, byggel, kvalitetsansvarig mm. Måla och tapetsera gör vi själva. Vi har valt bort köket och tagit björk med en del extra tillval pris ca 30000+, Vi tog också bort alla vitvaror och köpte egna. Vet ej om kalkylen kommer att hålla, vi har även köpt till
extra isolering i innerväggar ca 1500  
andra innerdörrar 600kr/st
centraldammsugare ca7000
Hoppas jag har kunnat bidragit med något, bara skriv om du undrar något mer, jag har säkert glömt något.
 
Eksjöhus i Norrköping är sega på att svara och är lite nonchalanta. Mer serviceanpassade borde de vara.
Annars har husen en god standard synd bara att det är säljaren som avgör att det kanske inte blir ett köp.
 
Hej på er..har lite frågor om Eksjöhus

har tänkt lägga runt 1,7 på ett hus
är Eksjöhus att föredra framför Smålandvillan,
det känns lite som det dra iväg lite med smålansvillan
när man lägger till en massa som man tycker "borde ingå"
gemfört med eksjöhus,är uppe redan i 1,8 på ett lamhult xtra grejer,,vad som jag fasnade för var att planlösningarna känns bättre,,lite mer för pengarna med ett Eksjöhus än Smålansvilla, av det de inlägg som jag läst
på detta Toppenforumet

Tack på förhand
TR
 
Beror på hur mycket du har tänkt ingå i dina 1,7 milj. Är det bara hussatsen eller grundarbeten, tomt, kringkostnader också. Svårt att jämföra olika huskostnader om man inte har allt specificerat. Men vi är i alla fall nöjda med vårt val av Eksjöhus hittills! Har inte valt det allra billigaste, utan ett Sjöängen med olika tillval och landar på knappt 2,5 milj totalt inkl grund och alla arbeten, kringkostnader mm. Husstommen beräknas komma vecka 29.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.