D09
KnockOnWood skrev:
Va, klarar inte hustrun/sambon att köra en Volvo?
Vad har hon? En spark?
Ha ha hon vägrar automat ;)

Men kanske skulle ta o byta hennes focus till en spark vintertid he he
 
Rensade hängrännor, såg två trasiga pannor så jag trotsade höjdskräcken och bytte dem.
 
Lagat ljusslingor...
 
Äntligen är renoveringen av gillestugan klar! Satte idag de sista golvsocklarna (med distanser för ventilationens skull). Nu skall jag bara köpa soffa och bord på Blocket och en TV-möbel och TV så är det klart för gillen. Eller vad man nu använder en gillestuga till.
 
ullberg
Hemmakatten skrev:
Grattis!

Själv sitter jag här och suckar lite tyst för mig själv, bara en anings avundsjuk. Bor bara ca 5 mil norr om stan och här kan vi välja adsl mellan 2 leverantörer. Vi valde den snabbaste, Telia (upp till 8Mbit), vilket innebär lite drygt 5Mbit/s i nedladdningshastighet. :mad: och så lär det förbli inom överskådlig framtid...
Ha förtröstan, om min passivstalkning (vad jag snappar upp här på BH) stämmer bor vi inte allt för långt från varandra, det rovdjursförknippade område som (jag tror) du bor i, börjar någon kilometer från där jag bor (iof sträcker det sig väl några mil, så en bit ifrån kan det ju vara), och trots att jag anser mig bo ganska avsides var Telia förbi i somras, och om de bara kommer imorgon som de sagt så har jag fiber vid lunchtid imorgon.

Så vem vet, kanske knackar de på hos dig snarare än du tror...

/U
 
Virat upp en massa LED-slingor i trädet på framsidan. Nöjd när två slingor var märkta "TRASIG", roligare det än att upptäcka det när man virat upp dem.

Den lilla överblivna högen makadam på gräsmattan visade sig vara sex fulla rullebörar som jag fick traska bort med till tippen. Har nog med massor på tomten redan. Fick till och med städat av trottoaren.

Ikväll blev det lite materialberäkningar inför sista gjutningen på källarprojektet samt demontering av miserabel kabledragning i pannrummet. Den elektrikern måste debiterat mycket per plastplugg med tanke på hur många jag dragit ut vid det här laget...
 
Y
* tvättat badrummets väggar samt golvet från fogdamm.
* ställt en luftrenare därinne.
* städat lite i övriga rum.
 
Försökt sätta upp alla ljus slingor som frun inhandlat. men alla kontakter räcker inte till. som vanligt är man efterklok och förstod inte att det skulle inköpas "sådana" . lyfte takpannor i takåsen för att installera nya eldragningar så alla ljus slingor blir brukbara,
 
"Jämt itna" utom att julpynta lite och få amaryllisarna i krukor..
 
Målat golvet i pannrummet mha Biltema golvfärg... Tur jag testade där först... Kommer nog gå över till någon mer namnkunnig färglev. till resten av källaren, även julpyntat till grannens kossor och verkstan så om 21-22 dagar får det bli jul :D
 
phl skrev:
sex fulla rullebörar .
I Sverige kallar vi det skottkärror;)
 
Återmonterat ringklockan vid ytterdörren. Verkar ha få bort glappkontakten (ta i trä).
 
Nimajneb skrev:
I Sverige kallar vi det skottkärror;)
I universum kallar vi er messerschmittar :cool:

Har skruvat upp 4 takpanelbrädor, (alltså 4 x 1530 mm), inspirerad av phl.
Samt sovit så jag har glömt vad jag heter. Tur att man är "alltid inloggad" :)
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
I Sverige kallar vi det skottkärror;)
Vad vet man om det i Blekinge?
 
Nimajneb skrev:
I Sverige kallar vi det skottkärror;)
Åh, älskar att göra dialektala ordval bara för att retas :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.