Har hittat ett och samma hus, nästan, hos två olika leverantörer, med samma namn och nästan exakt samma planlösning. Fiskarheden och Myresjöhus har bägge ett enplanshus som heter "Strandgården" med i stort sett samma plan. Lustigt, undrar vem som var först?

Faluhus:

5000.JPG

Myresjöhus:

Strandgarden_plan1_540.gif

Tyckte bara det var lite lustigt... :)

Sov gott!
 
:)
Håller med Dig, men tror att de "plankar" lite av varandra eller så är det en kund som plankat och sen har de "övertagit" ritningen av denne... finns säkert flera huskataloger där man kan se detta!

Min kommentar är att det var ganska fint att Myresjöhus har skrivit ut hur stora rummen är, så man slipper sitta och mäta och räkna ut själv

Helena med
Sverige Stugan
 
Ja det är lustigt. Har även sett andra exempel...
Men är det bara en liiiten skillnad så är det ju inte "samma".

Mvh
 
Så kreativt av Myrechöhus att kalla vestibulen på högra gaveln för "arbetsrum". De får det då att låta som om man kan använda ytan till något... ;)
 
Lilla_vargen skrev:
Så kreativt av Myrechöhus att kalla vestibulen på högra gaveln för "arbetsrum". De får det då att låta som om man kan använda ytan till något...  ;)
ArbetsHÖRNA står det faktiskt! ;) Och om man bygger ut med ett burspråk där och vrider på badrummet 90 grader så vips blir det ett arbetsRUM! :) Hopps jag i alla fall, medan jag väntar på ritningarna... ::)
 
Just ett sånt där hus verkar varenda tillverkare ha i sin katalog. Med små variationer.

Vill du se huset i verkligheten så tror jag Myresjöhus har byggt det på Husknuten i Västra Frölunda (Göteborg).

Berit
 
Berit skrev:
Just ett sånt där hus verkar varenda tillverkare ha i sin katalog. Med små variationer.

Vill du se huset i verkligheten så tror jag Myresjöhus har byggt det på Husknuten i Västra Frölunda (Göteborg).

Berit
Tack för tipset! :) Hade faktiskt tänkt styra kosan ditåt så småningom... I alla fall om vi verkligen bestämmer oss för det huset, så vill vi ju gärna se det först.
 
Trivselhus version (Greenline 708 ) :
resize_floor1_1015_2004_3_8_18_2.jpg

A-Hus variant heter Smygehamn.

smygehamn-plan.gif

Götenehus Lövås:
lovas1.jpg

Sjödalshus ...
almnas1.jpg

Nu tänker jag gå hem

Berit
 
Tack så jättemycket för dessa bilder. Här har man suttit i 2 dagar (eh, nätter) och letat efter hus och så finner man alla de man sökt efter på ett och samma ställe ::)
 
Det Sjödalshuset som Berit tog med ser ut som en kyrka. Kanske inte på denna skiss men i verkligheten... Det byggs ett sådant som visningshus på vårt område och vi som bor här kallar det för "kyrkan"... Om det inte säljs funderar vi på att fråga om vi kan ha det som församlingslokal!
 
fia_mstd skrev:
Tack för tipset! :) Hade faktiskt tänkt styra kosan ditåt så småningom... I alla fall om vi verkligen bestämmer oss för det huset, så vill vi ju gärna se det först.
Rekommenderar absolut ett besök där, vi vart där i jakten på vårt hus.. Funderade ett tag på detta hus, såg snyggt och bra ut på alla vis i katalogform.. Men gissa på mig och min hustrus besvikelse när vi se det i verkligheten. Kontext; försök alltid att få se det hus ni funderar på, eller likvärdigt. Det kan skilja sig betydligt från ritningen. För våran del blev det ett Modulenthus, modifierat 1 1/2-plans som levereras den 16/11 :D = inflytt innan jul.

Lycka till mer era husplaner!
/ H
 
HENREN skrev:
Rekommenderar absolut ett besök där, vi vart där i jakten på vårt hus.. Funderade ett tag på detta hus, såg snyggt och bra ut på alla vis i katalogform.. Men gissa på mig och min hustrus besvikelse när vi se det i verkligheten. Kontext; försök alltid att få se det hus ni funderar på, eller likvärdigt. Det kan skilja sig betydligt från ritningen. För våran del blev det ett Modulenthus, modifierat 1 1/2-plans som levereras den 16/11  :D = inflytt innan jul.

Lycka till mer era husplaner!
/ H
Tack snälla! Sitter just nu i vårt precis nyinköpta, BEGAGNADE hus med perfekta läget och planlösing som redan fanns färdig. Och är VÄLDIGT nöjda med detta! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.