KnockOnWood skrev:
Ursäkta phl, det är kul att läsa dina berättelser, men jag känner mig så liten :p
Jämför du äpplen o päron? Är det inte bara en fråga om olika parametrar? Kanske ålder, behov, tidsplaner, intresse, styrning uppifrån ;) you name it :)
Säker på att du gör det s behövs i nuvarande situation - med tanke på piska/ morot :D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tack för de tröstande orden, Kjell_G (y)

Jo, även jag har kanske gjort ifrån mig någorlunda. Nå'n gång för länge sedan :)
 
Lärde mej Sketchup och gjorde ritningar till ett hus som redan är under byggnation.
 
mycke_nu skrev:
Lärde mej Sketchup och gjorde ritningar till ett hus som redan är under byggnation.
Bättre sent än aldrig, eller ?
 
Jo, måste göra bygglovsritningar.. :cool:
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Jo, måste göra bygglovsritningar.. :cool:
Mycket rationellt. Då behövs ju inga relationsritningar.

Så borde alla göra :)
 
KOW:

Precis så kände jag oxo när jag läste den här tråden på kvällarna, typ när D09 var i farten. Började då fundera på vad man själv fick gjort och det blir ju iaf lite när man har ångan uppe. Skriver mest för min egen skull, bra avrundning på dagen.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Fixat barnvakt, åkt runt och fixat material, kommit hem och bytt om till blåbyxorna, fått ett samtal från mamma att minstingen kaskadkräks, bytt om igen, hämtat dotter, torkat kräks... Typ så....
 
KnockOnWood skrev:
Mycket rationellt. Då behövs ju inga relationsritningar.

Så borde alla göra :)
Man måste prova nya vägar. :)

Jag jobbar för övrigt som de flesta andra ingenjörer:

1. Bygg
2. Dokumentera
3. Fundera på vad du ska det till
4. Sök nödvändiga tillstånd för detta
 
  • Gilla
Han i Skogen
  • Laddar…
Springer runt och luftar element.
 
Hemmakatten
MathiasS skrev:
Äntligen frid i sinnet och riktig surf på plats. Jäklar vad snabbt jag kan skicka epost nu....

[bild]
Grattis!

Själv sitter jag här och suckar lite tyst för mig själv, bara en anings avundsjuk. Bor bara ca 5 mil norr om stan och här kan vi välja adsl mellan 2 leverantörer. Vi valde den snabbaste, Telia (upp till 8Mbit), vilket innebär lite drygt 5Mbit/s i nedladdningshastighet. :mad: och så lär det förbli inom överskådlig framtid...
 
Fotografen skrev:
Har äntligen fått lös den f-de patronj-eln, hitsänd från underjorden av mörkrets makter!
[bild]
Ett riktigt lattjo-lajbanjobb!
Nu ska bara den nya i, och hoppas att inget vitalt har gått sönder, i ett besprotokoll hade det stått "elkasetten beräknas ha passerat sin tekniska livslängd".:rolleyes:
Kan meddela att elkasetten faktiskt fungerar helt UA efter operationen, trots att den ser ut som kriget.
 
  • Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Grattis!

Själv sitter jag här och suckar lite tyst för mig själv, bara en anings avundsjuk. Bor bara ca 5 mil norr om stan och här kan vi välja adsl mellan 2 leverantörer. Vi valde den snabbaste, Telia (upp till 8Mbit), vilket innebär lite drygt 5Mbit/s i nedladdningshastighet. :mad: och så lär det förbli inom överskådlig framtid...
Du är i gott sällskap Hemmakatten!
Så här ser det ut i civilisationens hjärta, 1,5 mil från Halmstad och Laholm:
Bredband.jpg

Men det räcker ju för det väsentligaste, som att kolla på HyggaBus :)
 
D09
Avveckling peugeot 206 påbörjad

Uppstart volvo xc70 :):)

Nu skulle man faktiskt kunna skita i o ploga här hemma he he

Men då vet jag vem som åker på o handla, hämta ungar etc varje dag så det är nog ingen bra ide he he
 
D09 skrev:
Avveckling peugeot 206 påbörjad

Uppstart volvo xc70 :):)

Nu skulle man faktiskt kunna skita i o ploga här hemma he he

Men då vet jag vem som åker på o handla, hämta ungar etc varje dag så det är nog ingen bra ide he he
Va, klarar inte hustrun/sambon att köra en Volvo?
Vad har hon? En spark?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.