Nu har jag letat ganska länge, jag skulle vilja ha gatsten i hallen men eftersom dom är 100x100x100mm så blir det lite väl högt.

Någon som sett gatsten i form av kakel ca 100x100x5mm.

Det jag hittat så här långt är lite väl slätt.

//Putte
 
Dom har jag också sett.. Men lite för små och lite väl höga.

Någon annan som sett eller kanske kapat skälv??
 
De har ju samma mått på längd och bredd som en vanlig gatsten? Klart att höjden blir högre, men det kommer du ju aldrig komma ifrån. En gatsten kan ju variera mer än 5 mm i höjd så att du skulle hitta något med den tjockleken till ett autentiskt utseende är nog inte sannolikt.
 
Du skriver att du vill ha 100x100 men tycker 110x110 är för litet?
 
Sorry det nätet har jag inte sett.. alla andra nät har stenar som är 50x50. Visst kan dom variera 5mm i höjd men mindre än det är betydligt vanligare i alla fall dom stenarna som jag har sett.

Ingen som kapat själva?
 
T
Du kan omöjligt kapa ner en gatusten till endast 5 mm tjocklek och få det att hålla. Nej, du fick ett klockrent förslag från thomas33, nöj dig med det........
 
Thomas33, du verkar ju kunna det här :)

Om man skulle vilja ha något som ser ut som begagnad, "sliten", gatsten.
Finns det något liknande då i tunna varianter?

Begagnad gatsten börjar väl bli lite svår att komma över, men den är ju enormt mycket snyggare än den "råa" stenen från Portugal eller Kina.
 
Det finns halv Indisk smågatsten att köpa som är ca 100*100*50mm. Denna är väldigt snygg då den varierar i färg och ådrar sig lite som en Gnejs.
 
Flodinn skrev:
Det finns halv Indisk smågatsten att köpa som är ca 100*100*50mm. Denna är väldigt snygg då den varierar i färg och ådrar sig lite som en Gnejs.
Var hittar man det?
Kan det finnas några bilder vore det fint!
 
Vet att det finns på Stenmagasinet som ligger någon mil norr om Stockholm.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.